Jätkades Carfoxi veebilehe kasutamist, nõustud meie kasutajakogemuse parandamiseks mõeldud küpsiste ja nende kasutamise tingimustega. Loe lähemalt

CARFOX BLOG

13 nõuannet kevadiseks autohoolduseks

15 min lugemist

Paljud autojuhid piirduvad kevadise ja sügisese autohoolduse raames vaid rehvivahetuse ja pesulas käimisega. Kurb tõde aga on, et pelgalt sellest ei piisa oma sõiduki ja investeeringu korralikuks kaitseks.

Kevadine või sügisene niiskus, muda, liiv ja sool on ühed kõige tõsisemad vaenlased auto välimusele ja seisukorrale. Need neli faktorit koostöös on nagu õunauss, kes seespidiselt su auto ära mädandab.

Hooldus, täiskontroll ja vajalikud reguleeringud nii kevadeti kui ka sügiseti on auto eluea pikendamiseks lausa kriitilise tähtsusega, mistõttu on meil käimas kolme soodsa paketiga kevadhoolduse kampaania.

Kui algusest peale korralikult ja põhjalikult kinni pidada neist hooajalistest hooldusest, siis võib pikeneda auto eluiga mitte kuudes, vaid lausa AASTATES.

Kui kõik käesoleva postituse viited läbi lugeda ja neid teadmisi ka praktiseerida, julgeme garanteerida, et auto püsib heas sõidukorras keskmisest kindlasti kauem.

Aga nüüd asjast lähemalt.

1. Veermikudetailide töökord ja sildade reguleerimine

Auto veermiku ja vedrustuse seisukord peaks olema iga teadliku autoomaniku südameasi, sest põhjaliku veermiku kontrolliga saab hea ülevaate paljudest murekohtadest.

Veermiku detailide töökord ja õige seadistus tagab peaaegu kõikidele auto osadele pikema eluea. Samuti on see ääretult oluline turvalisuse seisukohalt. Veermiku detailide eest mitte hoolitsemist võib võrrelda liigeste, luude ja lihaste unarusse jätmisega.

Tahad teada, kuidas vedrustussüsteem toimib ja mida sildade reguleerimine endast kujutab?

Kevadhoolduse raames tagame veermikudetailidele optimaalse kulumise teostades veermikule põhjaliku kontrolli ja reguleerime sillad 3D sillastendiga. Soovi korral teostame ka vajalikud remonttööd.

2. Rehvid

Kuna naastrehvide naastud kannatavad kuiva teed umbes 30 000 – 50 000 km, siis tasuks pärast ööpäevaringse õhutemperatuuri plusspoolele jõudmist ja viimase lume kadumist need koheselt suverehvide vastu ära vahetada.

Kevadhoolduse raames teostame rehvivahetuse ja hindame ka rehvide seisukorda.

Rehvide rõhk peale vahetust

Tähelda rehvi, millel on madalam rõhk kui teistel. Pärast vahetust kontrolli esialgu rehvirõhku tihedamini ja hoia sellel tössikesel silma peal.

Rehvi mustri sügavus

Suverehvi mustri sügavuse nõuete miinimum on 1.6 mm ja soovitatav 3-4 mm. Selle kontrollimine käepäraste vahenditega on küllaltki lihtne.

Kui rehve pole korralikult hooldatud või on sõidetud vale rõhuga, siis saab mustrist ja selle kulumisest küllaltki palju välja lugeda.

Tahad teada, millest järeldada, kas tegemist on üle/alarõhuga sõitnud rehviga või hoopis on olnud paigast ära ratta seadenurgad?

Silladetailide geomeetria

Ka rataste valed seadenurgad põhjustavad rehvide ebaühtlast kulumist.

Seadenurga mõju rehvi kulumisele.

Rehvide roteerimine

Kui rehve roteerida korrapäraselt, võib nende eluiga pikendada 10 – 20 %.

Oled huvitatud? Loe meie rehvide ABC postitust, kus räägime rehvide roteerimisest.

3. Enneta roostet – auto värviparandus ja mõlkide eemaldamine

Korralik kevadine pigipesu, vahatamine ja poleerimine on auto tervise ning välimuse säilitamiseks hädavajalikud.

Auto kaitsmata jätmine teedele puistatava liiva, soola ja üldise niiskuse eest on pikemas perspektiivis autole väga kahjulik.

Tuleb kaitsta värvi, mis kaitseb sinu autot. Õigel ajal hooldamata värvikriim võib muutuda kobrutavaks õudusunenäoks ning paranduse hind võib vaid paari aastaga kümnekordistuda. Tänast kriimu või mõlki ei tasu homse varna lükata.

Lisaks ei tohi pesemata jätta auto aluskülge ja rattakoopaid, mis saavad talve jooksul soolaga enim kaetud.

Roostekaitse mastiksiga

Pikemas perspektiivis on auto alusküljele tõusaim kaitse väliste tegurite ja rooste vastu mastiksikiht.

Kui auto on võrdlemisi uus ning aluskülg ei roosteta tõsiselt, tasub kaaluda auto põhja katmist mastiksiga. Mastiks on bituumeni baasil tehtud tahenev prits-kate, mis toimib roostekaitse ja mürasummutusena.

Auto aluskülje katmine mastiksiga maksab meil olenevalt sõidukist ja sõiduki eelnevast seisukorrast suurusjärgus 150-250€

Loe ka meie postitust auto kerest, roosteprobleemidest ja -ennetusest.

4. Pidurisüsteemi korrasolek

Kui rääkida auto turvalisusest, siis esimene peatus on pidurisüsteemi juures.

Eesti kliimaga tasuks pidurite seisukorras veenduda minimalselt 2 korda aastas ja ka koheselt, kui on tunda, et miskit on pidurdamisel tavapärasest teisiti. Pärast esimese lume tulekut ja viimase lume sulamist tasub pidurisüsteemi ka puhastada ja hooldada, et tagada süsteemi optimaalne töökord ja kestvus.
Kuna pidurivedelik on hügrospoone aine, mis tähendab, et ta imab niiskust väliskeskkonnast, tuleks pidurivedelikku vahedata minimaalselt iga 2 aastat tagant ka mittesõitval autol. Kui pidurivedelikus on liiga palju niiskust kahjustab see pidurisüsteemi ja mõjutab selle efektiivsust.

Auto pidurite kohta saab lugeda meie pidurisüsteemi postitusest.

Kevadhoolduse raames teostame pidurisüsteemile põhjaliku kontrolli ja veendume pidurivedeliku niiskussisalduses.

5. Õlide ja vedelike seisukorra ja lekete kontroll

Kindlasti tasuks heita pilk peale kõikidele õlidele ja vedelikele, et veenduda nende seisukorras. Isepäi õlide ja vedelike seisukorra kontrollimisest saab lugeda meie õlivahetuse ja vedelike kontrolli juhendist.

Kevadhoolduse raames veendume ka kõigi vedelike ja õlide seisukorras kui ka teostame põhjaliku lekete kontrolli.

Mootoriõli

Kevadise autohoolduse raames tasuks vahetada talvega niiskust sidunud mootoriõli värske vastu, kununa suviti tehakse tavapärasest pikemaid sõite ja mootori koormatakse keskmiselt rohkem. Eriti oluline on see autoomanikel, kes on talviti teinud palju lühikesi, alla 20 minutilisi sõite.

Kevadhoolduse kampaania raames on meie õlivahetust sisaldavate pakettide hinnas 5L Mobili täissünteetilist mootoriõli.

Jahutusvedelik

Et vältida auto ülekuumenemist kuumal suvepäeval, tasub kontrollida jahutusvedeliku taset, kvaliteeti ning vajadusel lasta süsteem läbi pesta ja vedelik vahetada.

Sinist ja rohelist jahutusvedelikku tuleks vahetada iga 2 aasta tagant, kuna pärast seda hääbuvad neil korrosiooni eest kaitsvad omadused ja nad hakkavad mootorit seespidiselt söövitama. Lillaka ja punase tooniga jahutusvedelikuga on vahetuse intervall pikem.

Jahutussüsteemi läbipesu vähendab jahutussüsteemi ummistumise võimalusi ja seetõttu mootori kahjustumist võimaliku ülekuumenemise tõttu.

Ära kunagi ava jahutusvedeliku anuma korki kui mootor on pikalt töötanud, kuuma jahutusvedeliku paiskumine kätele või näole võib tekitada tõsiseid vigastusi.

Loe ka meie blogipostitust auto jahutussüsteemi toimimisest ja töökorrast.

Kevadhoolduse raames teostame jahutusvedeliku taseme ja seisukorra kontrolli.

6. Korralik nähtavus

Auto välisvalgustuse korrasolek ja esitulede õige reguleeritus

Mida soojemaks lähevad ilmad, seda rohkem on teeäärseid jalakäijaid ja jalgrattureid.

Suvise ehmatuse või õnnetuse vältimiseks tasuks veenduda, et välisvalgustus toimib korrektselt ja on ka õigesti reguleeritud.

Kevadhoolduse raames teostame auto välisvalgustuse kontrolli.

Klaasipuhastid

Ei tasu ära unustada ka kõige lihtsamat hooldust, kuna kevadised vihmad ja suvised äkk-padukad võivad maanteel olla eluohtlikud, kui puudub korralik nähtavus.

Veendu, et klaasipuhastid teevad oma tööd korralikult.

7. Kere vahatamine ja poleerimine

Kõige parem viis, kuidas tagada auto sära ja läige ning rooste kaugesse tulevikku lükata, on ennetades roostemuresid regulaarse vahatamise ja poleerimisega.

Et auto näeks ka 10 aasta pärast muretu välja, on mõistlik intervall vahatamiseks ja poleerimiseks 2-4 korda aastas.

Mis on autovaha?

Autovaha on spetsiaalne kõva vaha, millel on kõrge sulamistemperatuur ning sarnaselt tavalisele vahale, on ta vees praktiliselt lahustamatu.

Mida teeb autovaha?

Autovaha on kui lisa kaitsekiht auto värvile UV-kiirguse ja oksüdeerumise eest (takistamaks värvi tuhmumist), see teeb värvikatet ühtlasemaks ja annab autole kena läike.

Lisaks kuna vaha on vees praktiliselt lahustamatu, takistab see mustusel kogunemast ning hõlbustab mustuse ja tolmu maha pesemist vee või vihmaga.

Mis on auto poleerimisvahend ja milleks poleerida?

Enamikke auto poleerimisvahendeid võib võrrelda äärmiselt peene vedel-liivapaberiga. Sellega autot hõõrudes eemaldatakse pindmine kiht lakki, et anda lisaläiget.

Kunagi ei tasu autot liiga palju poleerida, kuna muidu võib maha kuluda laki- või värvikiht.

On olemas ka true glaze poleerimisvahendeid, mis ei sisalda hõõrduvaid osakesi vaid kasutavad läiget võimendavaid õlisid ja kaitsekihti ühtlustavat savimineraale.

8. Kliimasüsteemi toimimise ja salongifiltri kontroll

Et suvised ringreisid oleksid mõnusad ja higitud, soovitame enne kuumuse kohale jõudmist vaadata üle kliimasüsteem ja talvega niiskust kogunud salongifilter.

Kevadhoolduse raames teostame ka kliimasüsteemi toimimise ja salongifiltri kontrolli.

9. Kõrvalda ebavajalik lisaraskus ja tuuletakistus

Iga 45kg autos suurendab auto kütusekulu 1 – 2 % vahemikus ja katuseboks võib linnas sõites kütuse kulu suurendada 2 – 8 % ja maanteel koguni 10 – 25 %.

Loe lisaks 11 autohoolduse nõuannet rahakoti ja auto säästmiseks.

10. Veendu rihmade ja voolikute korrasolekus

Eesti temperatuuri ränk aastaringne kõikumine mõjub auto erinevatele kummist osadele küllalti laastavalt. Kõige rohkem kahjustab see auto rihmasid, muutes need rabedaks ja soodustades seeläbi nende kulumist või lausa purunemist. Kui kuuled auto eesosast vilinat või peent heli, tasuks auto viia koheselt mehhaaniku juurde kontrollile.

11. Tee auto seest puhtaks

Nahkpolster puhasta vastava nahahooldusvahendiga ja õrna harjasega. Kui istmenahk on auguline / õhutatud, tasub pärast hooldamist tolmuimejaga (mitte täisvõimsusel, et nahka välja ei venitaks) niiskus välja imeda või panna istmesoojendus veidikeseks tööle.

Tekstiilkattelt tuleks tolmuimejaga kõik kogunenud mustus, tolm ja muda ära tõmmata. Võib ka üle käia õrnalt niiske lapi ja tekstiilipuhastusvahendiga.

12. Sõida turvaliselt ja säästlikult

Mida korralikumalt oma autot käsitled ja hooldad, seda kauem see kestab.

Kui tahad oma sõiduoskust ja teadmisi viia järgmisele tasemele soovitame lugeda ka järgnevaid postitusi:

13. Too auto meie juurde kevadhooldusele

Igal aastal on meil kevad- ja sügishoolduse kampaaniad, mille raames veendume, et teie sõiduk on turvaline ja täies mahus teekõlbulik.

Kampaania raames teostatud hooldustele ja kontrollidele anname kaasa kommentaaridega kontrollnimekirja auto üldisest seisukorrast ning kontrolltööde raames avaldunud puuduste kõrvaldamisele kehtib 10%-line hinnasoodustus. Lisaks käime üle kõik veakoodid ja veendume, et ükski näiliselt “ajutine” probleem pole tõsine ja muudame kõik tõsised probleemid ajutiseks 🙂

Kampaania raames on meil 3 paketti, millega tutvumiseks vaata kampaaniapakkumist lähemat meie kampaanialehel ning broneeri teeninduse aeg juba täna.

Klõpsa pildil, et minna kampaanialehele.

kevadhooldus


Loe lisaks