Paljud autojuhid piirduvad kevadise ja sügisese autohoolduse raames vaid rehvivahetuse ja pesulas käimisega. Kurb tõde aga on, et pelgalt sellest ei piisa oma sõiduki ja investeeringu korralikuks kaitseks.
Kevadine või sügisene niiskus, muda, liiv ja sool on ühed kõige tõsisemad vaenlased auto välimusele ja seisukorrale. Need neli faktorit koostöös on nagu õunauss, kes seespidiselt su auto ära mädandab.
Hooldus, täiskontroll ja vajalikud reguleeringud nii kevadeti kui ka sügiseti on auto eluea pikendamiseks lausa kriitilise tähtsusega, mistõttu on meil käimas kolme soodsa paketiga kevadhoolduse kampaania.
Kui algusest peale korralikult ja põhjalikult kinni pidada neist hooajalistest hooldusest, siis võib pikeneda auto eluiga mitte kuudes, vaid lausa AASTATES.
Kui kõik käesoleva postituse viited läbi lugeda ja neid teadmisi ka praktiseerida, julgeme garanteerida, et auto püsib heas sõidukorras keskmisest kindlasti kauem.
Aga nüüd asjast lähemalt.
1. Veermikudetailide töökord ja sildade reguleerimine
Auto veermiku ja vedrustuse seisukord peaks olema iga teadliku autoomaniku südameasi, sest põhjaliku veermiku kontrolliga saab hea ülevaate paljudest murekohtadest.
Veermiku detailide töökord ja õige seadistus tagab peaaegu kõikidele auto osadele pikema eluea. Samuti on see ääretult oluline turvalisuse seisukohalt. Veermiku detailide eest mitte hoolitsemist võib võrrelda liigeste, luude ja lihaste unarusse jätmisega.
Kevadhoolduse raames tagame veermikudetailidele optimaalse kulumise teostades veermikule põhjaliku kontrolli ja reguleerime sillad 3D sillastendiga. Soovi korral teostame ka vajalikud remonttööd.
2. Rehvid
Kuna naastrehvide naastud kannatavad kuiva teed umbes 30 000 – 50 000 km, siis tasuks pärast ööpäevaringse õhutemperatuuri plusspoolele jõudmist ja viimase lume kadumist need koheselt suverehvide vastu ära vahetada.
Kevadhoolduse raames teostame rehvivahetuse ja hindame ka rehvide seisukorda.
Rehvide rõhk peale vahetust
Tähelda rehvi, millel on madalam rõhk kui teistel. Pärast vahetust kontrolli esialgu rehvirõhku tihedamini ja hoia sellel tössikesel silma peal.