Auto kevadhooldus nõuanded - Keretööd, õli- ja rehvivahetus

Jätkades Carfoxi veebilehe kasutamist, nõustud meie kasutajakogemuse parandamiseks mõeldud küpsiste ja nende kasutamise tingimustega. Loe lähemalt

CARFOX BLOG
küljepeegel

Kevadise autohoolduse nõuanded – Keretööd, õli- ja rehvivahetus

10 min lugemist

Kevadisest autohooldusest ei tohiks ükski autoomanik mööda vaadata, sest põhilisteks ohutudeks auto esteetilisele kui ka mitmete sisekomponentide seisukorrale, on kevadine temperatuuri muutus ning muda ja soola segu, mis on koguneb auto sisemusse, alusküljele kui ka pragudesse.

Võib näida, et kevadhooldus on liigne väljaminek, kuna pealt näha ei teinud talv autoga midagi, tegelikkuses on autol kindlasti mõni kriim/pragu tekkinud kus sool roostetamist hõlbustab. Korralik kevadhooldus aitab säästa auto väärtust, välimust ja eluiga pikemas perspektiivis märgatavalt. Kevadhoolduse jaoks on meil käimas ka sooduskampaania, kuid on mitmeid asju millest räägime lähemalt siin postituses, mida saad eelnevalt ise korda teha või töökoja jaoks endale meelde jätta.

Tee auto seest ja väljast korda

Auto väljast puhtaks, keretööd ja rooste ennetus

Kui tundub, et ilmad on kuivemaks minemas, tee põhjalik täispesu nii auto kerele jaalusküljele. Pööra erilist tähelepanu alusküljele, vedrustusele ja rattakoobastele, sest sealset soola on raskem välja pesta ning peidus olev sool võib aastaringselt su autot salaja seespidiselt söövitada. Kui leiad auto kerelt mõne kriimu või roostelaigu, siis on kõige mõttekam probleemiga kohe tegeleda, sest mida kauem sa ootad, seda suuremaks kahjustus muutub.

Auto kere hoolduse ja koduste väikeste roosteprobleemidega tegelemiseks leiab infot meie postitusest Auto keretööd ja rooste eemaldamine.

Vahatamine

Auto vahatamisega kaitsed auto värvi oksüdeerumise tõttu tuhmumast, UV-kiirguse eest ja takistad tolmul ning mustusel kogunemast.

Auto seest puhtaks

räpane-auto

Ka iga auto sisemus vajab hooldust, seepärast viska välja kõik prügi, puhasta jalamatid, pese põrandakate, käi tolmuimejaga kõik nurgad ja raskesti ligipääsetavad kohad läbi ja lase autol ilusti tuulduda, et talvisest lumest tulnud niiskus välja saada.

Nahkpolster tuleks puhastada vastava nahahooldusvahendiga ja õrna harjasega. Kui istmenahk on auguline/õhutatud, tasub pärast hooldamist tolmuimejaga (mitte täisvõimsusel, et nahka välja ei venitaks) niiskus välja imeda või panna veidikeseks tööle istmesoojendus.

Tekstiililt tuleks tolmuimejaga kõik kogunenud mustus, tolm ja muda ära tõmmata ja võib ka õrnalt niiske lapi ja tekstiilipuhastusvahendiga üle käia.

Kaota tarbetu lisaraskus ja tuuletakistus

Iga 45 kilogrammi lisaraskust Su autos vähendab kütuseefektiivsust umbes 1-2%. Lisaraskuse mõju kütusekulule on vastupidises suhtes auto enda kaaluga. Lisaraskus mõjutab raskete autode kütusekulu vähem ja vastupidi. Seega veendu, et sa ei tari igale poole kaasa tarbetut raskust.

Suurem katuseboks võib tuuletakistuse tõttu tõsta auto kütusekulu linnas sõites 2-8% ja maanteel suurematel kiirustel sõites 10-25%. Kui katuseboksi pole parasjagu vaja, siis soovitame selle igal juhul autolt kõrvaldada.

Kui tahad autoga seonduvaid kulutusi veelgi vähendada, siis soovitame lugeda meie postitust 11 autohoolduse nõuannet, mis aitavad juba täna säästa sinu auto tervist ja rahakotti.

Mida kontrollida, millega töökotta minna?

Vedelikud

Kui pole kindel millal Sa viimati auto õlisid ja vedelikke vahetasid või nende seisukorda hindasid, siis tasub kindlasti töökojas kevadhoolduse käigus lasta need kõik üle vaadata/kontrollida. Kui soovid ise veenduda oma õlide ja vedelike seisukorras, siis selle jaoks on meil olemas juhend sõiduki õlide ja vedelike kontrollimisest.

Jahutusvedelik

Et suvel auto üle ei kuumeneks, kontrolli või lase kontrollida jahutusvedeliku taset. Punase ja rohelise jahutusvedelikuga jahutussüsteem tuleks umbes 2 aastase intervalliga läbi pesta(oranži vedelikuga kauem), kuna jahutusvedeliku korrosioonikaitse omadused lõpevad ning pärast seda hakkab ta mootorit seespidiselt söövitama. Jahutussüsteemi läbipesu vähendab jahutussüsteemi ummistumise võimalusi ja seetõttu mootori kahjustumist.

Ära kunagi ava jahutusvedeliku anuma korki kui mootor on pikalt töötanud, kuuma jahutusvedeliku paiskumine kätele või näole võib tekitada tõsiseid vigastusi.

Auto jahutussüsteemi kohta lähemalt.

Kliima

Kevadel, enne kui suvekuumus täies jõus lagipähe pistab, tasub lasta auto kliimasüsteem üle kontrollida ja vajadusel ka täita.

Termostaat

Termostaat reguleerib jahutusvedeliku voolamist läbi mootori. Kui mootor on külm, siis termostaat on suletud ja jahutusvedelik on väikesel ringil ning kui mootor soojeneb, siis termostaat avaneb ja jahutusvedelik läheb suurele ringile. Auto termostaat võib rikki minna kas avatud või suletud asendis, kui läheb rikki avatud asendis, võib mootor töötada liiga jahedalt ja auto kütusekulu suureneb (sellest saab aru kui mootor soojeneb hästi aeglaselt). Kui termostaat läheb rikki suletud asendis, hakkab mootor ülekuumenema ning võib tõsiselt kahju saada. Auto jahutussüsteemi kohta saab pikemalt lugeda meie postitusest Auto jahutussüsteemi töökord ja hooldus.

Rihmad ja voolikud

Ränk temperatuuri kõikumine ei ole kummisisaldusega komponentidele kasulik. Kuna Eestis on talvel -35 ja suvel vahel +35 kraadi, siis tasub kevadel ja sügisel vaadata üle kõik mootoriruumis olevad rihmad ja voolikud. Voolikuid peaks kontrollima kulumise, murenemise vastu (tunneb ära kui voolik on väikeste pragudega) ning ligipääsetavad rihmad tuleks üle vaadata, et nad ei oleks lõdvad, narmendaks ega mureneks. Kulumisjälgedega rihm või voolik tuleks koheselt välja vahetada, sest selle paranduskulu on väike võrreldes teeäärse autoabiga.

Kojamehed

Kui satud liiklustihedal maanteel padukasse ja teiste autode tagatuled meenutavad kaugustes kisselliplekke, siis kojameeste puudumine muudab su auto surmalõksuks. Talvise külma ilma ja temperatuuri kõikumise tõttu võivad kojamehed koolduda ja efektiivsuse kaotada.  

Kojameeste vahetamiseks leiab vastavad juhised uute kojameeste pakendilt.

Kontrolli üle rehvide seisukord

Talve külm ilm võib rehvirõhuga mängida, sellepärast kontrolli enne rehvide vahetamist nii uute kui vanade rehvide seisukorda ja rehvirõhku. Kui mõni rehv on teistest oluliselt madalama rehvirõhuga, siis jäta see meelde või märgi kuidagi enda jaoks ära ja kontrolli selle rehvi rõhku tihedama intervalliga, et näha kas õhku lekib kusagilt. Rehvi mustri sügavuse kontrollimiseks käepäraste vahenditega on meil eraldi lühipostitus. Lisaks kontrolli rehvi külgi, et märgatavaid muhkusid ei oleks. Ära unusta ka varurehvi.

Kui ostad kasutad teist korda suverehve, siis proovi neid roteerida, igaaastane rehvi roteerimine ühtlustab rehvi kulumist ja pikendab nende efektiivset eluiga kuni ⅙, vähendab kütusekulu ja veermiku komponentide kulumist kui ka võimaldab autot paremini käsitleda.

Rehvide roteerimisest kui ka kõigest mida peaksid teadma rehvidest, saab lugeda meie Rehvivahetuse-ABC postitusest.

Pidurid

Pidurite töökorras tuleks veenduda vähemalt 2 korda aastas, mitte vaid siis kui tunned, et miskit on viga. Eesti kliimaga on arukas lasta kontrollida pidureid pärast esmase lume tulekut ja pärast viimase lume sulamist, sest siis saab lisaks üldkontrollile ka pidureid puhastada ja õlitada ilma, et nad kohe uuesti soola, muda ja mustusega kattuks.

Auto piduritest lähemalt. 

Kokkuvõtteks

Kevadhooldust ei soovita me mingil juhul vahele jätta. Isegi kui ei ole võimalust töökotta saada, siis tasub kindlasti auto ise põhjalikult üle pesta, kutsuda kasvõi mehhaanikust või asjatundjast sõber ja tal paluda heita autole põgus pilk peale. Vastasel juhul on palju tõenäolisem, et tuleb ette tõrge, mis Sind teepervele tirib ja mõnusaid suveõhtuseid plaane rikub.

Kui Sulle meeldis see postitus või said siit huvitavaid teadmisi, siis ole meheks või naiseks ja jaga seda postitust sõprade seas või sotsiaalmeedias.

Kevadhoolduse jaoks on meil ka käimas sooduskampaania, kus saad valida 3 väga mõistliku hinnaga pakkumise vahel ning kõigile kampaania käigus avastatud vigadele pakume parandust 10% soodustusega. Tule autoga meie juurde ja hoolitseme selle eest päikselist aega ei peaks teepervel veetma.  kevadhooldus

Nael kummi ja head teed.

Kui Sulle meeldis see postitus või said siit huvitavaid teadmisi, siis ole meheks või naiseks ja jaga seda postitust sõprade seas või sotsiaalmeedias.


Loe lisaks