Auto hooldustööd, mida peaksid kindlasti igal kevadel ette võtma - Carfox - täisteeninduslik autoremonditöökoda

Jätkades Carfoxi veebilehe kasutamist, nõustud meie kasutajakogemuse parandamiseks mõeldud küpsiste ja nende kasutamise tingimustega. Loe lähemalt

CARFOX BLOG

Auto hooldustööd, mida peaksid kindlasti igal kevadel ette võtma

14 min lugemist

Enamasti hakkab ilm juba märtsis märku andma peatselt saabuvast kevadest. Päevad muutuvad pikemaks, lumi ja jää tänavatel aina harvemaks ning auto salong läheb tavapärasest kiiremini soojaks. See ongi kevad.

Lisaks iga-aastasele kohustuslikule rehvivahetusele tuleks nüüd mõtlema hakata ka oma auto talvejärgse hooldamise peale. Seda ikka selleks, et kevadekuulutajaks ei oleks hoiatustuled auto armatuuril.

Et ükski tähtis töö meelest ei läheks ja auto saaks suvisteks seiklusteks korralikult ette valmistatud panime omalt poolt kokku nimekirja asjadest, mida peaksid oma masina juures peale talve lõppu üle kontrollima. Praegu on õige hetk üles leida kõik need võimalikud rooste ja rikkekohad enne kui need suurteks probleemideks paisuvad.

Mootoriõli ja -filtri vahetamine

Õli on iga mootori töö jaoks möödapääsmatuks abimeheks, vähendades oluliselt liikuvate osade hõõrdumisest tekkivat temperatuuri ja kulumist. See imeline abivahend saab aga Eesti külma talvega korralikult vatti. Eriti veel olukorras, kus sõidad tihti lühikesi otsi, mille jooksul ei jõua masina mootor korralikult soojaks minna.

Miinuskraadidega autot käivitades on probleemiks temperatuurist tingitud õli madal viskoossus, ehk voolavus. Tänu sellele ei suuda see mootori liikuvatele osadele tagada optimaalset kaitset kulumise ja korrosiooni eest enne kui auto on korralikult üles soojenenud. Lisaks kogub külm õli mootoris olevat niiskust, vähendades pikapeale oluliselt selle lubrikeerivaid omadusi.

Külmade ilmade lõppedes on igati mõistlik vahetada talvine mootoriõli värske vastu. Niimoodi saad muretult minna suvisele automatkale kartmata liigset mootori kulumist.

Spikker koduseks õlikontrolliks

Bensiinimootori puhul saad kontrollida õli seisukorda selle värvi järgi. Diiselmootoriga on asi keerulisem, kus õli värv pole üheselt tõlgendatav. Spikker ise on järgmine:

  • Läbipaistev kuldne – ei pea vahetama
  • Veidi läbipaistev pruunikas – sobib veel
  • Pruun ja läbipaistmatu – vajab lähiajal vahetamist
  • Must – vajab kohest vahetust

Kevadhoolduse kampaania raames on meie õlivahetust sisaldavate pakettide hinnas 5L Mobili täissünteetilist mootoriõli.

Veermiku seisukorra kontroll

BMW veermiku kontroll

Veermik on auto kandev raamistik, kuhu kinnituvad erinevad detailid nagu jõuülekanne, vedrustuse, piduri-, rooli- ja väljalaskesüsteemid.

Sõites talviselt auklikel teedel nihkuvad need detailid omavahel paigast ära, halvendades seeläbi auto juhitavust ning suurendades ka kulumist.

Kui näed kuskil hinnakirjas sõnapaari “Veermiku ülevaatus”, siis tea, et selle raames teostatakse Sinu autole jõuülekande, vedrustuse, piduri-, rooli- ja väljalaskesüsteemi kontroll. Samuti vaadatakse üle kõik auto veerevad osad ning jälgitakse võimalikke lekkeid.

Veermikut soovitame kontrollida vähemalt korra aastas, olenemata kas tegemist uue või juba päevinäinud autoga.

Kui selleaastane veermiku kontroll veel tegemata, siis pane ennast kirja meie kevadhoolduse kampaaniale. Nii saad töö tehtud tavapärasest oluliselt soodsama hinnaga.

Sildade 3D kontroll

Soovid vähendada oluliselt rehvide kulumist ja kütusekulu, suurendades samaaegselt auto stabiilsust tee peal? Kes siis ei tahaks. Kõike seda tagab sildade geomeetria 3D kontroll, mis on lihtsustatult öeldes auto rataste tagasi joondamine nende õigesse asendisse.

Peamiseks asümmeetria tekkepõhjuseks on tänavatel olevad kevadised löökaugud, millest läbi sõitmine nihutab auto sildu. Teiseks tekkepõhjuseks on auto üldine kulumine. Seda saab aga õnneks ennetada oma autot regulaarselt hooldades.

Geomeetria kontrollimist ja reguleerimist tehakse spetsiaalse 3D stendi peal, kasutades selleks kõrgresolutsiooniga 3D-kaameraid. Kaameratest tuleva info alusel kaardistab arvuti kolmedimensiooniliselt auto rataste asümmeetria ning koostab aruande, mille meie mehaanik võtab sildade reguleerimisel aluseks.

Sildade geomeetria kohta saad pikemalt lugeda meie blogipostitusest Sildade reguleerimine 3D sillastendiga.

Kevadhoolduse kampaania raames pakume sildade reguleerimist tavapärasest oluliselt soodsama hinnaga. Tule ja vaata lisa siit.

Pidurisüsteemi korrasoleku ja -vedeliku niiskussisalduse kontroll

Üks maailma kuulsamaid motosportlasi Mario Andretti ütles pidurite kohta, et on imestama panev, kuidas väga paljud juhid (k.a. vormel 1 tasemel) arvavad, et pidurid on mõeldud auto aeglustamiseks.

Samas on Carfoxis meie arvamus alati olnud, et hästi töötavate piduritega teed aeglustamisele kindlasti hea alguse!

Ideaalis võiks pidurite töökorras veenduda vähemalt 2 korda aastas. Eesti kliimas on mõistlik lasta neid kontrollida pärast esimese lume tulekut ja viimase lume sulamist. Selliselt saad lisaks üldkontrollile ka pidureid puhastada ja õlitada.

Mõistlik on lasta üle kontrollida ka niiskuse aste pidurivedelikus. Niiskuse pääsemine süsteemi pärsib nimelt kogu pidurisüsteemi töö efektiivsust. Kuna pidurivedeliku puhul on tegemist hügroskoopse ainega, ehk et ta imeb endasse niiskust väliskeskkonnast, tuleks pidurivedelikku vahedata minimaalselt iga 2 aastat tagant ka mittesõitva auto puhul.

Auto piduritest saad lähemalt lugeda siit.

Kevadhoolduse raames teostame pidurisüsteemile põhjaliku kontrolli ja veendume pidurivedeliku niiskussisalduses.

Jahutusvedelike kvaliteedi ja lekete kontroll

Et suvel auto üle ei kuumeneks, kontrolli või lase kontrollida jahutusvedeliku taset ja süsteemi võimalikke vigu ning lekkeid.

Jahutusvedelikud on õnneks teinud oma kvaliteedis viimastel aastatel korraliku arengu edasi, nii et vedelik peab vastu kuni 5 aastat. Samas on oluline, et jahutussüsteemis ei esineks lekkeid ega mehaanilisi rikkeid, kus vedelik saaks lihtsalt välja tilkuda.

Spikker koduseks jahutusvedeliku kvaliteedi kontrolliks:

Kui Sa pole kindel, kas ja millal viimati jahutusvedelikku vahetasid, saad seda kodus kontrollida. Spikker, kuidas värvi järgi jahutusvedeliku kvaliteeti määrata on järgmine:

  • Läbipaistev rohekas/punakas/oranž/sinine – ei pea vahetama
  • Läbipaistmatu rohekas/punakas/oranž/sinine – vajab varsti vahetamist
  • Läbipaistmatu ja määrdunud rohekas/punakas/oranž/sinine – vajab kohest vahetamist

PS! Ära kunagi ava jahutusvedeliku anuma korki kui mootor on veel kuum. Jahutusvedelik on siis veel tuline ning kogu anum võib surve all olla. Oma käte ja näo kaitsmiseks lase kindlasti jahutusvedelikul korralikult maha jahtuda enne anuma korgi avamist.

Kui soovid lasta professionaalil oma auto jahutusvedelikku kontrollida, siis võta osa meie kevadhoolduse kampaaniast

Kliimasüsteemi toimimine ja salongifiltri kontroll

Perrier printreklaam, Ogilvy France

Eelmise aasta suvi tõestas meile, et ka Eestis võib vahel kuum olla. Õnneks on suurel enamusel tänapäeva autodest konditsioneer olemas. Nüüd jääb üle ainult loota, et see ka pärast pikka talveund tööle hakkab.

Omalt poolt soovitame pärast igat talve lasta oma auto konditsioneer korralikult üle kontrollida. Ainult nii saad tagada, et süsteem ei leki või bakterid pole sinna vahepeal pesa punuma hakanud.

Meie blogipostis “Kuidas töötab auto õhukonditsioneerrääkisime lähemalt süsteemi hingeelust ja tõime välja ka 5 peamist probleemi, mis võivad Sind peale talve tülitama hakata. Lühidalt on need järgmised:

  • Niiskus süsteemis
  • Halb lõhn (bakterid ja seened)
  • Madal külmaaine tase
  • Ummistunud kondensaator
  • Mehhaanilised rikked

Kevadhoolduse käigus kontrollime üle Sinu auto konditsioneeri ja eemaldame vajadusel kõik eelpool mainitud probleemid.

Veakoodide lugemine

Veakoodidest oleme kirjutanud pikemalt blogis “Kõik, mida Sa pead teadma auto diagnostikast ja veakoodidest”, kus tõime välja ka koodide lugemise vajalikkuse.

Lühidalt võib öelda, et kõiksuguauto mootoris või elektroonikas tekkivad vead jõuavad veakoodidena masinas peidus olevasse raali. Nendest aimduse saamiseks ühendab mehhaanik auto arvuti spetsiaalse aparaadiga ning kontrollib üle vigade tekkepõhjuse.

Seda tööd soovitame teha teatava regulaarsusega, et tekiks hea ülevaade auto tehnilisest seisukorrast. Nimelt kustutavad enamus autosid tekkinud veakoodid teatava aja möödudes ära.

Carfoxis vaatama üle kõik Sinu auto veakoodid kampaania hinnaga. Tule ja registreeri ennast kevadhooldusele siin.

Rooste kontroll auto kerelt

roostene-bmw

Me kõik teame, et talvine teede soolamine on nii meie autole kui ka jalanõudele kahjulik. Kui jalanõud ei hakka soolaga kokkupuutel roostetama, siis auto paraku küll.

Rooste tekkimiseks on vaja lisaks soolale ka värvikahjustusi auto kerel. Niimoodi pääsevad roostet tekitavad bakterid masina metallist kereni, et seal siis juba oma laastamistöödega pihta hakata.

Seda kõike saab õnneks ennetada, pestes oma auto peale talve möödumist nii pealt kui ka alt korralikult soolast puhtaks ja kontrollides sellelt värvikahjustusi ja roostekoldeid.

Kahjustuste leidmisel tuleks need kiiresti ka eemaldama.

Sellest, kuidas professionaalselt auto keret värvitakse kirjutasime ühes oma viimases blogipostituses “Auto värvimise ajalugu ja kuidas seda professionaalselt teha.

Käimasoleva kevadhoolduse kampaania superpaketiga saad kaasa ka tasuta pigileotuse pesu, pärast mida kontrollivad meie autotehnikud kogu masina kere üle rooste ja värvikahjustustest. Tule ja vaata lisa siit.

Rehvide vahetamine

Eestis võib seaduse järgi naastrehve kasutada 31. märtsini. Erandina võib seda aega pikendada talviste teeolude tõttu kuni 30. aprillini. Kumb iganes kuupäev sel aastal peale jääb on kindel, et mingi hetk pead selle töö ette võtma.

Rehvide vahetamisel soovitame tähelepanu pöörata nende kulumisastmele. Viimasest on võimalik päris palju välja lugeda auto üldise tehnilise seisukorra kohta. Näiteks saad mustri kulumisest aru, kas sõidad enamasti ala- või ülerõhuga ning kas sillad on hästi või halvasti reguleeritud.

Rehvivahetuse käigus on hea lasta professionaalil need üle vaadata. Rehvi mustri sügavust saad aga kontrollida ka koduste vahenditega.

Kokkuvõtteks

Paraku paneb meie põhjamaiselt külm kliima Sinu autole tavapärasest oluliselt suurema kohustuse oma masina eest hästi hoolitseda. Vältimaks liigset kulumist ja enneaegseid rikkeid soovitame hooldada oma autot regulaarselt nii enne kui ka peale talve.

Õnneks käivad meil Carfoxis kampaaniad ühte jalga hooaegade vahetumisega. Selliselt saad meie käimasoleva kevadhoolduse kampaania raames lasta oma auto tavapärasest oluliselt soodsama hinna eest professionaalidel üle kontrollida.

Leitud vead remondime soovi korral tavapärasest 10% soodsama hinnaga. Ära maga seda võimalust maha ja pane ennast kirjas siin.


Loe lisaks