5 probleemi, mida BMW omanikuna tasub karta - Carfox - täisteeninduslik autoremonditöökoda

Jätkades Carfoxi veebilehe kasutamist, nõustud meie kasutajakogemuse parandamiseks mõeldud küpsiste ja nende kasutamise tingimustega. Loe lähemalt

CARFOX BLOG
3. seeria BMW E46, Carfox

5 probleemi, mida BMW omanikuna tasub karta

10 min lugemist

BMW on valitud üheks mainekamaks automargiks maailmas, mis on teerajajaks modernsetele masinatele nii luksuses kui sportlikkuses. Kuigi BMW mudeli ostmisel ei pea Sa otseselt muretsema halva kvaliteedi pärast, siis kõik mis liigub, see kulub ja selliselt tulevad pikema kasutamisega ka Baierimaa luksusmasinate puudused esile.

Alljärgnevalt teeme lühiülevaate põhilistest muredest, mis võivad kimbutada kasutatud BMW omanikke. Head lugemist.

Elektrilised probleemid

BMW elektrisüsteemid, Carfox

BMW on alati olnud uhke oma elektroonika üle ja seda ka õigustatult. Iga masin, mis tootmislindilt maha veereb, peidab endas hulgaliselt erinevat kõrgtehnoloogilist elektroonikat. Ajapikku see kõik aga vananeb ning üsna tihti tuleb ette parandamist vajavaid muresid.

Nagu ka teiste autode puhul saavad BMW elektrilised probleemid enamasti alguse mootoris olevatest katkistest, oksüdeerunud või roostetanud juhtmetest ja kaitsmetest.  Selle tulemusena lakkavad erinevad elektrilised lahendused töötamast või teevad seda tavapärasest erinevalt.

Samuti mõjub kogu elektrisüsteemile väga halvasti alapinge, mis võib tuleneda pooltühja aku kasutamisest. Seda eriti talveperioodil ja vanemate autode puhul, mil mootori käivitamiseks läheb tarvis tavapärasest rohkem voolu, samas lühikese distantsiga ei jõua generaator seda voolu tagasi toota.

Kõige suuremaks mureallikaks on vanemate BMW-de puhul kujunenud kojamehed, mis töötavad kas liiga aeglaselt või üldsegi mitte. Nende parandamine võib olla suhteliselt lihtne, kus piisab ainult katkise juhtme vahetamisest või hoopis keerulisem, kus tuleb paigaldada kojameestele uus mootor. Harvad pole ka juhud, kus mootor on oma lõpu leidnud tänu kulunud või raskesti liikuvast hoovastikust tingitud ülekoormusest.

Teised enimlevinud elektrilised murekohad on:

  • Suunatuled, mis lakkavad töötamast;
  • CCC iDrive, mis teeb kogu aeg restarti;
  • Jahutusventilaator, mis töötab kogu aeg.

Kui vanemat autot saad multimeetri (erinevate elektriliste parameetrite mõõteriista) olemasolul ise diagnoosida, siis uued BMW-d on kurikuulsad oma keerulise juhtmestiku poolest. Nendes moodsates masinates on enam kui 70 elektroonilist juhtseadet, mis ajapikku kuluvad ning mille parandamiseks soovitame pöörduda juba spetsialisti poole.

Auto elektrisüsteemidest oleme kirjutanud pikemalt ühes eelmises postituses nimega Auto elektrisüsteem – aku, starter ja generaator

Elektrilised aknad

BMW elektrilised aknad, Carfox

Enamiku autotootjate jaoks on elektrilised aknad murekohaks, kuna need kipuvad suhteliselt kergesti katki minema. Sama kehtib ka BMW kohta, mille baasvarustuses figureerivad elektrilised aknad juba pikka aega.

Elektrilisi aknaid juhitakse salongist nupuga, mis ühendatud kõigepealt regulaatoriga ning sealt edasi elektrilise mootoriga. Sellised asjad nagu kleepekad ja akende toonimine muudavad klaasid paksemaks ning teevad mootorile akende liigutamise raskemaks. Eriti keeruline on talvel, kus parkimismajja sisenedes võid pahaaimamatult lasta oma akna alla, olles unustanud, et see on täiesti jääs.

Elektriliste akende probleemid esinevad paljudel kasutatud BMW-del, aga enim just 3. seeria E46 mudelil. Parandamine võib olla suhteliselt lihtne, kus piisab ainult kaitsme vahetamisest või siis keerulisemal juhul on vaja välja vahetada kogu mootorisüsteem.

Oma auto õige talvise hooldamise kohta saad juurde lugeda meie varasemast blogipostist Talvise autohoolduse kontrollnimekiri

Check Engine pirn põleb

Check Engine e. kontrolli mootorit lambi süttimine võib muuta igapäevase autokasutuse väga ebamugavaks, eriti kui Sa ei tea täpselt, mis seda põhjustab.

Omaltpoolt soovitame suhtuda sellesse täie tõsidusega, et hiljem väiksest murest ei kujuneks midagi suuremat. Selleks pöördu aegsasti Carfoxi remonditöökotta, kus meie kogenud spetsialistid saavad veakoodi diagnoosida, rikke tõsiduse määrata ning selle eemaldada.

Kuigi Check Engine veakoode on sadu, siis peamised põhjused, miks auto hakkab endast märku andma, on järgmised:
     

  1. Lambdaandur ehk hapnikuandur
  2.      
    hapnikusensor

    Selle jubina ülesandeks on monitoorida kütuse ja hapniku omavahelist suhet mootoris, mõõtes viimase osakaalu masina heitgaasides. Ideaalse suhtarvu puhul tarbib mootor vähem kütust ning toodab seejuures vähem heitgaase. Anduri vea ilmnemisel soovitame selle kiiresti parandada, kuna pikemas perspektiivis viib see purunenud katalüsaatorini, mille parandamine on juba oluliselt kallim.

  3. Katalüsaator ehk katalüüsmuundur
  4. katalüsaator

    Muunduri tööks on vähendada BMW-st väljuvate mürkgaaside kogust. Selle mittetöötamisel suureneb kütuse tarve ning heitgaaside kogus ja väheneb ka auto jõudlus.

    Nii lambdaanduri kui ka katalüsaatori töö kohta saad lugeda pikemalt meie blogipostitusest Auto väljalaskesüsteem – töökord ja tüüpilised probleemid

  5. Kütusepaagi kork
  6.  
    BMW kütusepaagi kork, Carfox

    Valesti peale keeratud või katkisest kütusepaagi korgist võib vanemate BMW-del tekkida palju paha, kuna pardakompuuter võib hakata arvama, et tegemist on lekkiva kütuseaurude süsteemiga.

    Kütusepaagi korgist tekkinud probleemi saad ise väga hõlpsasti kõrvaldada – piisab korgi paremini peale keeramisest või uue ja terve isendi muretsemisest. Uuematel BMW-del sellist muret ei tohiks üldse tekkida, kuna kütusepaaki on installeeritud eraldiseisev klapp, mis ei lase gaasidel lekkida.

  7. Õhukulu mõõtja
  8.  
    BMW õhukulu mõõtja Carfox

    Nagu ka nimi ütleb, siis mõõdab õhukulu lugeja mootorisse sisseimetava õhu kogust. Tulemustest lähtuvalt oskab BMW pardakompuuter lisada õhule õiges koguses kütust, et mootoris plahvatav kütusesegu oleks kõige optimaalsem.

    Check Engine tuluke võib tähendada siinkohal kas umbes õhufiltrit või katkist sensorit. Selle ärahoidmiseks soovitame vähemalt korra aastas käia oma BMW-ga hoolduses, kus vahetame õhufiltri, kontrollime sensorit ning ka teiste mootori töös osalevate andurite tööd.

  9. Süüteküünlad ja juhtmed
  10.  
    BMW süüteküünlad, Carfox

    Süüteküünalde tööks on sulgeda mootori põlemiskambrer ning käivitada põlemisprotsess. Probleemi tunned ära, kui Sinu BMW mootor töötab või masin ise kiirendab ebaühtlaselt. Küünalde vahetamine on lihtne ja seda saad paljude mudelite puhul teha ka kodus. Kindlasti tuleb sealjuures jälgida, et paigaldad õiged ja konkreetsele mootorile sobivad küünlad.

  11. Plokikaanetihend
  12.  
    BMW plokikaane tihend

    Plokikaane purunemisel on mitmeid tagajärgi ja vastavalt konkreetsele automudelile võivad need olla näiteks ülekuumenenud mootor, jahutusvedeliku ning õli segunemine ja tossutorust magusalõhnalise valge tossu tulemine. Selliste sümptomitega soovitame pöörduda oma BMW-ga esimesel võimalusel remonditöökotta.

    Samuti on erinevatel BMW-del probleeme ka klapisääretihenditega, millede kulumine avaldub suurenenud õlikulus ja väljalaskest väljuval sinaka suitsuga.

    Check Engine tule süttimisel soovitame oma BMW-ga pöörduda esimesel võimalusel meie poole, kus saame juba spetsiaalse aparatuuriga diagnostikat teha.

Uste lukustamine

BMW kesklukustus, Carfox

Kasutatud BMW-del esineb üsna tihti probleeme kesklukustusega, kus üks või mitu ust jäävad lukust lahti. Seda on suhteliselt lihtne testida – piisab, kui paned auto puldist kinni ning testid ükshaaval kõik ukselingid läbi. Sama soovitame teha ka auto keskkonsoolis oleva ukse lukustamise nupuga, mille vajutamisel peaksid kõik uksed lukustuma.

Rool vibreerib pidurdamisel

BMW rool

See on kasutatud BMW-de puhul tüüpiliseks veaks, mis esineb peamiselt 3. seeria masinatel. Probleemi tunnusmärgiks on rooli värisemini või vibreerimine pidurdamisel. Põhjusteks võivad olla kas kõverad esipiduri kettad või ülemise õõtshoova kummist otste kulumine või purunemine. Viimast neist peaks vahetama iga 120 000 km tagant.

Kokkuvõtteks

Nagu iga BMW mudel on erinev, nii on ka probleemid nendega erinevad. Siin kirjatükis tõime välja peamised murekohad, millega BMW omanikud on meie poole pöördunud. Samas ei ole nimekiri kindlasti lõplik, kus heas seisukorrad auto eelduseks on tihe hooldamine.

Tänu modernsele diagnostikale ning suurtele kogemustele suudavad meie spetsialistid tuvastada ning kõrvaldada ka kõige keerulisemad probleemid BMW juures. Võta meiega ühendust ning leiame Sinu probleemide lahendamiseks sobiva aja.


Loe lisaks