Eri automarkide esimesed tava- ja elektriautod - Carfox

Jätkades Carfoxi veebilehe kasutamist, nõustud meie kasutajakogemuse parandamiseks mõeldud küpsiste ja nende kasutamise tingimustega. Loe lähemalt

CARFOX BLOG
porsche-p1

Suurimate automarkide esimesed autod ja tulevased elektriautod

15 min lugemist

Elektriautode buumi ja autonoomse autosõidu peatse saabumise puhul mõtlesime, et oleks huvitav võrrelda enim tuntud automarkide tulevasi elektriautosid nende esimeste sisepõlemismootoriga autodega.

Kõik väljatoodud elektriautod on kas toodangus või tootmisele kinnitatud kontseptsioonid, mis tähendab et osad lõppdetailid on selgumisel, sestap ei ole kõikide autode puhul  kahjuks kõiki andmeid võimalik välja tuua, kuid sellegipoolest saab tulevikust hea ülevaate.

Järjestus põhineb iga autotootja esimese auto väljalaskeaasta põhjal.

1. Porsche

Esimene elektriline Porsche – 1898. a. Porsche P1

  • 2-5 hj
  • max. sõiduulatus 78 km
  • tippkiirus 35 km/h

esimene-porsche-p1-elektri-2-5hp-78km-tippkiirus-35km/h

Esimene sisepõlemismootoriga Porsche – 1948. a. Porsche No.1 aka. Type 356

  • 35 hj
  • tippkiirus 135 km/h
Porsche-356-No_1-1948

2020. a. Porsche Mission- E – al. € 90 000

  • 600 hj
  • max. sõiduulatus 500 km
  • 0-100 km/h – alla 3.5s
porsche-mission-e-2
porsche-mission-e

2. Mercedes

 Esimene Mercedes – 1901. a. Mercedes 35 hp

  • 35 hj
  • tippkiirus 51 km/h
1901-Mercedes 35 HP

2015. a. Mercedes IAA – Mercedese kontsept – € 65 000 – 80 000

  • 279 hj
  • max. elektri sõiduulatus 65 km
  • tippkiirus 250 km/h
mercedes-iaa
Mercedes-IAA-külg

3. Ford

Esimene Ford – 1903. a. Ford Model A 

  • 8 hj
  • tippkiirus 28 km/h
ford-model-A-28kmh- 8hp-min

2016. a. Ford Focus Electric – € 35 000 – 45 000

  • 143 hj
  • Max.  sõiduulatus 122 km
  • Tippkiirus 135 km/h
ford-focus-electric-2012

4. Audi

Esimene Audi – 1910. a. Audi Type A 

  • 22 hj
  • tippkiirus 75 km/h
Audi-Type-A-1910

2018. a. Audi Q6 e-tron – € 53 000

  • 496 hj
  • Max.  sõiduulatus 311 km
  • Tippkiirus 210 km/h
  •  0-100 km/h – 4.6s
audi-quattro-e-tron

5. Nissan

 Esimene Nissan – 1914. a. Nissan DAT

  • 10 hj
  • tippkiirus 23 km/h
1914-Nissan-Dat-10hp

2016. a. Nissan Leaf – € 33 600

  • 107 hj
  • Max.  sõiduulatus 172 km
  • Tippkiirus 144 km/h
  • 0-100 km/h – alla 10 s
2016-nissan-leaf-30kwh-172km

6. Chevrolet 

Esimene Chevrolet – 1915. a. Series 490 Touring

  • 24 hj
  • hind $490
  • tippkiirus 80 km/h
15-Chevy-Touring

2017. a. Chevrolet Bolt – al. €35 000

  • 200 hj
  • Max.  sõiduulatus 200 km
  • tippkiirus 146 km/h
  • kiirendus 0-100 km/h – alla 7 s
chevrolet-2017-bolt-60kwh-320km

2017. a. Chevrolet Volt – al. €25 000

  • Elektrimootor ja sisepõlemismootor 149 hj
  • Max.  elektriline sõiduulatus 85 km
  • Täis paagiga kokku 675 km
  • tippkiirus 160 km/h
  • 0-100 km/h –  7.1 s
2016-Chevrolet-Volt

7. Bentley

Esimene Bentley – 1921.a. Bentley 3 Litre 

  • 70 hj
  • tippkiirus 129 km/h
Bentley-1921-3-litre

2017 – 2020. a. Bentley EXP 10 – €160 000

  • 500 hj
  • Max.  sõiduulatus – Seni avaldamata, kuid tuleb V8 ja vähemalt 2 elektrimootoriga
  • tippkiirus 320 km/h
  • 0-100 km/h – alla 5 s
bentley-exp-10-speed-6

8. BMW

Esimene BMW – 1927. a. BMW 3/15 aka. Dixi

  • 15 hj
  • tippkiirus 75 km/h
  • 0 – 40 km/h – 10 s
BMW-DiXi-1927-15hp

BMW nägemus tuleviku autost – 100. sünnipäeva kontsept

bmw-100

2014. a. BMW i8 – al. € 120 000

  • 362 hj
  • max. elektriline sõiduulatus 37 km
  • kütusekulu 2.1 L/100 km
  • tippkiirus 250 km/h
  • 0-100 km/h – alla 4.4 s
2016-BMW-i8

2014. a. BMW i3 – al. €35 000

  • 168 hj
  • Max. elektriline sõiduulatus 200 km
  • tippkiirus 150 km/h
  • 0-100 km/h – alla 8 s
bmw-i3

9. Volvo

Esimene Volvo – 1935. a. Volvo ÖV

  • 28 hj
  • tippkiirus 90 km/h

volvo-öv-1927-28hp2019. a. Volvo C30 EV –  al. €50 000

Volvo on üsna vähe oma elektriautode plaanidest rääkinud, küll aga seda, et plaanivad tulla turule mitmete maasturite kui sedaanide hübriididega ning paari puhta akuautoga ja 2025. aastaks müüa vähemalt 1 000 000 elektriautot.

  • Max. elektriline sõiduulatus on tõotatud tulla väike, umbes 80-150 km ringis
  • Fookus, nagu alati, on sihitud turvalisusele
  • tippkiiruste, ega spetsiifika kohta pole andmeid väga väljastanud
volvo-plug-in-diesel-hybrid-electric-car

10. Toyota

Esimene Toyota – 1935. a. Toyota Model A

  • 62 hj
  • tippkiirus 80 km/h
toyota-a1-62hp-1935

2015. a. Toyota iQ EV – al. €40 000

  • 94 hj
  • Max. elektriline sõiduulatus 85 km
  • tippkiirus 125 km/h
  • 0-100 km/h – 14 s
toyota-iq-ev

11. Hyundai

Esimene Hyundai – 1967. a. Hyundai Cortina

  • 52 hj
  • tippkiirus 130 km/h
Cortina-1968-52hp-130kmh

2016 – 2017.a. Hyundai Ioniq

Tuleb plug-in, hübriid ja täiselektriline variant – enamus andmeid on veel avaldamata, kuid mida teame:

Plug-in

  • 60 hj
  • max. elektriline sõiduulatus 25 km

Hübriid

  • 104 hj gaasimootor ja 43 hj elektrimootor

Elektriline

  • 118 hj
  • max. elektriline sõiduulatus 155 km
hyundai-IONIQ

12. Tesla

2012.a. Tesla Model S – al. € 65 000

  • 503 hj
  • max. elektriline sõiduulatus 340 km
  • tippkiirus 249 km/h
  • 0 – 100 km/h – 2.8 s
tesla-model-s

2015.a. Tesla Model X – al. € 80 000

  • 259 hj
  • max. elektriline sõiduulatus 413 km
  • tippkiirus 250 km/h
  • 0 – 100 km/h –  6 s
2017-Tesla-Model-X

2018.a. Tesla Model 3 – al. € 32 000

  • 60 kW/h
  • max. elektriline sõiduulatus 340 km
  • tippkiirus avaldamata
  • 0 – 100 km/h – alla 6 s
Tesla-Model-3

Kokkuvõtteks

Juba üle saja aasta on sisepõlemismootoritega autosid toodetud ja selle tulemusena, nagu näha, on automarkide mudelid/stiilid sama kirjud kui inimesed, kes nendega sõidavad. Meile on see meeltmööda, sest erinevus rikastab ja just selline erinevus on ka meie töö põhiline võlu.

Automaailma tuleviku suhtes võib öelda, et järgmine aastakümnend tuleb huvitav, sest elektriautode müük on kasvamas tohutult, seda on näha juba Tesla Model 3 broneeringute näol, mille hulk küündis juba aprillis 400 000 ligi. Huvitav kas ükski teine autotootja suudab esiaastatel üksi sarnaseid numbreid saavutada.

Ootame huviga ja anname endast parima, et ka edaspidi teid kursis hoida automaailma muutuva näoga.

Kui sulle meeldis see postitus või leidsid siit huvitavat infot, ole meheks või naiseks ja jaga seda postitust oma sõpradega või sotsiaalmeedias.


Loe lisaks