Jätkades Carfoxi veebilehe kasutamist, nõustud meie kasutajakogemuse parandamiseks mõeldud küpsiste ja nende kasutamise tingimustega. Loe lähemalt

CARFOX BLOG

7 nippi kuidas rehve õigesti hoiustada

8 min lugemist

Algamas on uus suvehooaeg ja naastrehvide klõbinat kuuleb meie tänavatel aina vähem. Rehvide vahetamisest oleme korra juba pikemalt kirjutanud blogipostis Rehvivahetuse ABC – kõik mida peaksid teadma rehvidest.

Seekord aga annaks paar näpunäidet, kuidas hooajaväliseid oma rehve säilitada, nii et need kauem vastu peaksid. Seda enam on see tähtis kui tahad ühtede rehvidega 4-5 aastat vastu pidada. Loodetavasti leiad endale mõne uue nipi lisaks.

Rehvid vananevad nagu kõik meie ümber. Isegi neid mitte kasutades mureneb nende koostismaterjal pidevalt, olgu see tingituna keskkonnast või muudest asjaoludest. Vananemist ei saa kahjuks täielikult peatada aga targasti käitudes saab seda oluliselt aeglustada.

1. Puhasta rehvid enne ladustamist

Puhasta oma rehvid korralikult

Kõlab väga lihtsa asjana aga samas annab head tulemust. Loogiliset võttes säilivad kõik puhtad asjad paremini. Seda enam, et rehvid on ainumas auto osa, mis on pidevas kokkupuutes mustusega, olgu see siis piduritolm, muda ja mustus tee pealt või suuremad aineosakesed nagu näiteks liiv, sool, raskemetallid jne.

Kui nüüd kujutada ette, et kõik see mustus on kogu hooaja vältel ladestunud rehvidele, siis võiks need ära pesta ju küll. Ladustades rehve mustana hakkavad sinna jäänud erinevad ained seda söövitama.

Kasuta rehvide pesemiseks vett, seepi ning harja. Pese kindlasti nii seest kui väljast ja pööra erilist tähelepanu rehvi äärtele. Sinna ladestunud mustus hakkab velgedele paigaldades materjali hõõruma.

Peale pesu kuivata rehvid rätikuga korralikult ära ning lase neil veel korraks seista, et viimasestki niiskusest lahti saada.

Siinkohal soovitame vältida erinevate vahendite kasutamist rehvide määrimiseks.

2. Hoiusta rehve vaakumis

Hoiusta rehve vaakumis

Peale rehvide kuivatamist paiguta nad suurtesse plastikust kottidesse, mida saab pealt kinni siduda. Iga rehvi jaoks plaani eraldi kott. Kui spetsiaalseid rehvitalletuse kotte pole käepärast võtta, siis sobivad ka suuremad prügi- või lehekotid.

Kui oled rehvid kotti asetanud ja kas seo või teibi need ülevalt korralikult kinni, surudes kotist enne kogu võimaliku õhu välja. Vaakumi eesmärk on võimalikult palju vähendada erinevate õlide aurustumist rehvi pinnalt. Tee ka kindlaks, et kotti ei satuks niiskust. Vastaselt juhul võib tekkida hallitus.

Autotarvete poodidest on võimalik osta suuremaid rehvikotte, mis mahutavad mitu rehvi korraga. Kuigi suurem kott on rehvide ladustamiseks mugavam, ei kaitse see õhuga kokkupuute eest. Kui oled sellise koti endale juba kord muretsenud, siis enne kotti asetamist pane rehvid eraldi kilekottidesse.

3. Rehve hoiusta kuivas ning jahedas

Päike murendab rehvi materjali

Rehvid on nagu keldrikakandid, kellele meeldib soojad suved veeta külmas ja pimedas keldris. Seda parem, kui tegemist on ka kuiva keskkonnaga.

Keldrite eelis garaaži ning pööningu ees on oluliselt stabiilsem kliima, mis on aastaringselt jahe. Samuti kõigub niiskustase pööningul ning garaažis enamasti rohkem kui keldris.

Kindlasti ei tohiks jätta rehve akna alla, kus otsene päikesevalgus neile peale paistab. Tänu oma mustale värvile imevad rehvid kuumuse endasse, kus nende pinnatemperatuur võib tõusta kõvasti üle 50C. Kõrged temperatuurid koos päikeselt tuleva UV-kiirgusega murendab materjali, viies sellest kaitsvad õlid välja.

Veendu, et rehvide ladustuskoha juures ei tööta ka erinevaid aparaate, mis tekitavad osooni. See anorgaaniline molekul on rehvidele kahjulik ja seda tekitavad näiteks elektrimootorid, ahjud, lülitid jne.

4. Ladusta rehve püstiselt

Kuidas ladustada rehve velgedega ja ilma

Rehvide ladustamise osas otsitakse enamasti vastust küsimusele, kas rehve peaks paigutama püstiselt või horisontaalselt üksteise otsa laotuna? Meiepoolne soovitus on ladustada püstiselt. Selleks on mitmeid põhjuseid.

Kui laod rehvid horisontaalselt üksteise otsa, hakkab tekkinud raskus alumisi rehve liigselt litsuma, mille tulemuseks võib nende kuju moonduda. Lisaks on torni laotud rehvide puhul oht, et need kukuvad ümber, vigastades kas Sind ennast või ümbritsevaid esemeid.

Rehve püstiseks ladustamiseks kasuta võimalusel riiulit. Kui sellist pinda pole võtta, siis sobivad hästi ka maha asetatud puust klotsid. Puu on hea isolaatormaterjal, tänu millele ei jõua maapinnast tulev külm ning niiskus nii kergesti rehvideni.

Kui Sinu käsutuses on valgete äärtega rehvid ja tahad neid ladustada horisontaalselt üksteise otsa, siis soovitame neid laduda selliselt, et valged pinnad ei puutu kokku mustadega. Tulemuseks saad määrdunud valged pinnad.

5. Kuidas ladustada velgedel rehve

Velgedel olevate rehvidega peab natuke teistmoodi ringi käima. Parim kodune viis nende säilitamiseks on panna nad seina peale konksu otsa rippuma. Niimoodi säästad põrandal ruumi ning mis kõige tähtsam, veljest tulenev raskus ei mulju pika seismisega rehvi ennast. Ilma velgedeta rehve seevastu ei tohiks konksu otsa riputada.

Kindlasti ei soovita ladustada velgedel rehve põrandal püstises asendis, kuna nii hakkab veljest tulev raskus muljuma rehvi materjali. Kui konkse seinapeal pole võtta, siis võite laduda rehvid ka torniks. See aitab jaotada velgedest tulevat raskust ühtlasemelt. Siinkohal aga tasub meeles pidada, et rehvide järjestuste tornis peaks vähemalt korra muutma.

6. Kuidas säilitada rehve auto all

Kuidas säilitada rehve auto all

Juhul, kui jätad auto hooajaks garaaži või õue seisma, peaksid tõsiselt kaaluma ka rehvide kaitsmist. Kõige suuremaks ohuks on siinkohal pidev autost tulenev raskus. Kujuta seda ette, kui peaksid ise mitu nädalat järjest suurt raskust liigutamata kandma.

Selle vastu aitab, kui käid oma masinaga regulaarselt sõitmas. Niimoodi vähendad rehvidel lasuvat stressi ning aitad materjali paindlikust hoida. Samuti jaguneb sõitmisega kummis paiknevad õlid ühtlasemalt laiali.

Hoides oma autot õues päikese käes, tasuks rehvid jällegi kinni katta, et nad ei saaks otsest päikesevalgust.

7. Rehvihotellid

Paku oma rehvidele mugavat hotelliteenust

Nagu eelpoos sai mainitud, soovitame oma sõiduki hooajaväliseid rattaid hoida jahedas ning ühtlase temperatuuriga keldris. Kui aga lähim selline asub vanaema juures maal, võid kaaluda ka rehvihotelle. Tegemist on populaarse teenusega, kus hoiutingimused vastavad rehvi tootjate poolt ettenähtud nõuetele. Sellise teenuse hind jääb enamasti 30€ – 40€ vahele hooaja eest.

Kokkuvõte

Nagu näha, pole rehvide õige hoiustamine üldsegi keeruline. Peab ainult teadma, mida teed ja loodetavasti said seda ka meie blogist teada. Nüüd aga kiirelt rehve vahetama.


Loe lisaks