Tänapäevased Audi mudelid
26 min lugemist
Kuigi tunnustame ka mitmeid teisi häid automarke, on Audi olnud meie kollektiivile juba vast sünnist saati südamelähedane.
Seetõttu oleme võtnud auasjaks teistelegi Audi armastajatele ja avastajatele veidi teemat valgustada. Käesolevaga heidame ülevaatliku, kuid tehniliselt pigem pealiskaudse pilgu Audi turul hetkel olevatele seeriatele ja mudelitele. Et saada värske pilt Audist pärast aastat 2000, vaatame üle, millal või millega iga mudel oma alguse sai, mis olid ja on nende mudelite tüüpmudelid ning kerede platvormid.
See postitus on jätk meie jutule Audi ajaloost ja vanematest aastakäikudest.
Kuid kui Sa pole Audi temaatikaga üldse tuttav, siis pole hullu, kuna oleme eelnevalt kirjutanud ka postituse Audi üldistest mõistetest ja nomenklatuurist.
Aga nüüd, alustame Audi pesamunast.
A1
Audi A1 nägi ilmavalgust esmalt 2010. aasta Genfi motonäitusel ning on 3-5 uksega kompaktne öko-sedaan või luukpära. A1 jagab platvormi Volkswagen Polo Mk 5-ga, SEAT Ibiza Mk 4-ga ning Škoda Fabia ja Audi S1-ga.
A1 eelkäija on Audi 50, mis sai omakorda alguse NSU Prinz-ist.
Tootmisel: 2010 – tänapäev
- Tüüp 8X – Platvorm PQ25
- A1 2010 – tänapäev
- S1 2015 – tänapäev
Audi A1 – 2016
A2
A2 on Audi 5 uksega ja 4-5 istekohaga supermini luukpära. A2 esialgne eesmärk oli demonstreerida Audi oskust luua öko-autot. Kere tehti tal alumiiniumist ja tema tootmisel kasutati üldiselt kergeid materjale. Üllatava mahu ja suuruse kohta kaalus ta kokku alla 1000 kg ja kasutas kütust alates 2-st liitrist 100 km kohta. Küll aga pärast 5 aastat madalaid müüginumbreid otsustati A2 tootmine lõpetada. S ja RS mudelitena A2 mudelit ei toodetud. A2 suurim turg oli Suurbritannia.
Tootmisel: 1999 – 2005
- Tüüp 8Z – Platvorm PQ24
- A2 1999 – 2005
Audi A2 luukpära – 2005
Kuigi Audi 2 tootmine lõpetati 2005. aastal, oli möödunud aasta Frankfurti autonäitusel 2016 A2 kontsept mudel, mida näeb allolevast videost.
A3
A3 on Audi väikeauto, mis saadaval sedaani, luukpära ja kabrioletina. Esimesed 2 põlvkonda baseerusid Volkswagen grupi A platvormil. Seda platvormi jagavad mitmeid teised VW grupi sõidukid nagu Audi TT, Volkswagen Golf, Volkswagen Caddy, Volkswagen Touran, kui ka SEAT León, SEAT Toledo ja Škoda Octavia.
Tootmisel: 1996 – tänapäev
- Tüüp 8L – Platvorm A4
- A3 1996 – 2003
- S3 1998 – 2003
- Tüüp 8P – Platvorm A5
- A3 2003 – 2012
- S3 2005 – 2012
- RS3 2011 – 2012
- Tüüp 8V – Platvorm MQB
- A3 2012 – tänapäev
- S3 2013 – tänapäev
- RS3 2015 – tänapäev
Audi A3 luukpära – 2016
Audi A3 kabriolett – 2016
Audi A3 sedaan – 2016
A4
Audi A4 on kesksuurusega sedaan, universaal ja ka kabriolet. Audi 80 neljanda põlvkonna järeltulija ja sestap algavad A4 kered B5-st. A4 on saadaval sedaani ja universaalina, B6 ja B7 kerega olid saadaval ka kabrioletina, kuid B8 kerega A4 kabriolett loeti ametlikult Audi A5 seeria hulka.
Tootmisel: 1994 – tänapäev
- Tüüp 4A – Platvorm C4
- S4 1991 – 1994
- Tüüp 8D – Platvorm B5
- A4 1994 – 2001
- S4 1997 – 2002
- RS4 2000 – 2001
- Tüüp 8E/8H – Platvorm B6
- A4 2000 – 2006
- S4 2006 – 2008
- Tüüp 8E/8H – Platvorm B7
- A4 2004 – 2008
- S4 2005–2008
- RS4 2006 – 2008
- Tüüp 8K – Platvorm B8
- A4 2009 – 2016
- A4 Allroad Quattro 2009–2016
- S4 2008–2016
- RS4 2012 – 2015
- Tüüp 8W – Platvorm B9
- A4 2015 – tänapäev
- A4 Allroad Quattro 2016 – tänapäev
- S4 2017 – tänapäev
- RS4 2016 – tänapäev
Audi A4 sedaan B9 – 2016
Audi A4 universaal B9 – 2016
A5
Audi A5 on Audi kompakt äriklassi auto, mis on saadaval kupee, luukpära ja kabrioletina ning A4 neljanda põlvkonna (B8) universaalide ja sedaanidena. A5 on esisillaveo või püsiva quattro nelikveoga. A5 platvormi jaotus on sarnaneb enim A4 sedaani ja Avantiga.
Tootmisel: 2007 – tänapäev
- Tüüp 8T – Platvorm B8
- A5 2007– 2016
- S5 2007 – 2016
- RS5 2010 – 2016
- Tüüp 8W – Platvorm B9
- A5 2016– tänapäev
- S5 2017 – tänapäev
- RS5 2017 – tänapäev
Audi A5 luukpära – 2016
Audi A5 kupee – 2016
Audi A5 kabriolett – 2016
A6
Audi A6 on äriklassi mudel ning seda leidub nii sedaani kui universaalina. A6 on Audi 100 järeltulija ning A6 universaali on Audi nimetanud Avant mudeliks. Esimene A6 oli C4 kerega seeriast.
Tootmisel: 1994 – tänapäev
- Tüüp 4A – Platvorm C4
- A6 1994 – 1997
- S6 1995 – 1997
- Tüüp 4B – Platvorm C5
- A6 1997–2005
- S6 1999 – 2003
- RS6 2002 – 2004
- A6 Allroad Quattro 1999 – 2005
- Tüüp 4F – Platvorm C6
- A6 2004–2010
- S6 2006 – 2012
- RS6 2007 – 2010
- Tüüp 4G – Platvorm C7
- A6 2010–tänapäev
- S6 2012 – tänapäev
- RS6 2012 – tänapäev
Audi A6 sedaan – 2016
Audi A6 Avant universaal – 2016
A7
Audi A7 täissuuruses 4-kohaline luksus luukpära, mis on iseenesest luukpära mudel 4-põlvkonna A6-st. Turule tuli ta alles 2010. aastal, vahetult enne neljanda põlvkonna Audi A6. A7 esimeseks platvormiks määrati A6 viimase, ehk 4G tüüpi ja C7 seeria platvorm.
Tootmisel: 2010 – tänapäev
- Tüüp 4G – Platvorm C7
- A7 2010 – tänapäev
- S7 2012 – tänapäev
- RS7 2013 – tänapäev
Audi A7 luukpära – 2016
A8
Audi A8 on 4 ukse ja 5 kohaga luksus sedaan ning Audi V8 (Tüüp 4C) järeltulija. Esimene A8 mudel oli D2 platvormil, mis oli venitatud variant C3-st. C3 on enim tuntud kui Audi 100 ja 200 platvorm ning on tuntud ka kui D1 või D11 nimepidi. Audi A8´l kasutati Audi ajaloos esimest täisalumiiniumist raami.
A8 loodi rivaaliks S-klass Mercedesele ja 7 seeria BMW-dele.
Tootmisel: 1994 – tänapäev
- Tüüp 4D – Platvorm D2
- A8 1994 – 2002
- S8 1997 – 2002
- Tüüp 4E – Platvorm D3
- A8 2002 – 2009
- S8 2007 – 2011
- Tüüp 4H – Platvorm D4
- A8 2009 – tänapäev
- S8 2012 – tänapäev
Audi A8 sedaan – 2016
R8
Audi R8 rotster – 2016
TT
Audi TT on 2 istekohaga sport mudel ning selle nimi tuleneb austusavaldusest Briti Mani saarel toimuvale traditsioonilisele mootorratta võidusõidule. Hilisemalt on TT-le antud ka topelt tähendusega nimetus “Technology & Tradition”. Audi niigi sportlik TT eksisteerib ka S ja RS mudelina, ehk TTS ja TT RS.
Tootmisel: 1998 – tänapäev
- Tüüp 8N – Platvorm Mk1
- TT 1998 – 2006
- Tüüp 8J – Platvorm Mk2
- TT 2006 – 2014
- TT RS 2009 – 2015
- Tüüp 8S – Platvorm Mk3
- TT 2014 – tänapäev
- TT RS 2016 – tänapäev
Audi TT – 2016
Audi Q
Audi Q seeria on mõeldud eksklusiivselt Audi linna- ja luksusmaasturitele. Sarnaselt Audi A seeriale ulatuvad Q seeria mudelid teoreetiliselt Q1-st kuni Q8-ni, kus number tähistab suhtelist suurust ja luksuslikkust.
Küll aga on hetkel turul vaid Q2, Q3, Q5 ja Q7
Audi Q2
- Q2 2015 – tänapäev
Audi Q2 – 2016
Audi Q5
Q5 on 2008. aastast tootlusel olev Audi kompakt luksus linnamaastur. Alates 2013. aastast on tootluses ka SQ5 ehk sport mudel Q5-st.
- Tüüp – 8R – B8 – Platvorm MLB
- Q5 2008 – 2016
- Tüüp 80A – B9 – Platvorm MLBevo
- Q5 2016 – tänapäev
- SQ5 2013 – tänapäev
Audi Q3
Q3 on 2011. aastast tootlusel olev Audi linnamaastur, mis arendatud PQ35 platvormile.
- Tüüp 8U – Platvorm PQ35
- Q3 2011 – tänapäev
Audi Q3 – 2016
- RS Q3 2013 – tänapäev
Audi RS Q3 – 2016
Audi Q5 – 2016
Audi Q7
Q7 on 2005. aastast tootluses olev Audi täissuuruses luksus linnamaastur.
Audi Q7 – 2016
Kokkuvõtteks
Kui meie vaatame Audi minevikku või olevikku siis näeme läbi ja lõhki innovatsiooni nii kujunduslikes kui ka tehnoloogilistes aspektides. Teame, et näeme tulevikuski, kuna Vokswagen Auto Grupp on maailma kõige suurema tehnoloogia arenduse eelarvega, kulutades 2016. aastal kokku 13.2 miljardit eurot. Tõenäoliselt on seetõttu ka Audil sõidumugavus, teelpüsivus ja turvalisus muudab tema omamise ehtsaks lustiks.
Kui Sind huvitab lugeda veel Audist, siis oleme ka kirjutanud käesoleva postituse sõidukite eelkäijatest, huvitavatest Audi faktidest kui ka Audi mudelite nimetustest ja tehnilisematest mõistetest.
Kui Sulle meeldis see postitus või leidsid siis huvitavaid teadmisi, siis ole meheks või naiseks ja jaga seda postitust ka sõprade seas või sotsiaalmeedias.