Mudelid, mis Audile ei kõlvanud - Carfox

Jätkades Carfoxi veebilehe kasutamist, nõustud meie kasutajakogemuse parandamiseks mõeldud küpsiste ja nende kasutamise tingimustega. Loe lähemalt

CARFOX BLOG

Mudelid, mis Audile ei kõlvanud

17 min lugemist

Kuigi Audi on kahtlemata maailma autotööstuse tipptegijate hulgas, pole ka temal alati kõik õnnestunud. Heidame seekordses kirjatükis pilgu peale neile mudelitele, mis on Saksa masinatootjal juba unustuste hõlma vajunud. Neid mudeleid ei tohiks kindlasti läbikukkunuks pidada, sest tänu nendele on Audist saanud üks automaailma juhtivatest tegijatest. Samuti on nii mõnigi neist masinatest olnud teerajajaks tänapäevastele mudelitele.

Vaatame kõigepealt otsa Audi eelmise aastatuhande mudelitele. Kuna neid on palju ja meie arvutid võimaldavad kahjuks ainult loetud arv sõnu kribada, siis ei mahtunud seekord kõik blogisse ära. Uutematest mudelitest kuulete juba järgmistes blogipostides.

Masinad on suhteliselt vabas järjekorras, nii et suuremat loogikat siin ei tasu otsida.

Audi Type R

1024px-Audi_Typ_R

1927-1929

Kindlasti pole enamus lugejaid kokku puutunud Audi ühe varasema mudeliga, mida hakati tootma juba 1927 aastal. Mudel sai nimeks Type R “Imperator”.

Sedaankerega Type R hakkas asendama varasemat kuuesilindrilist Type M’i. Type R’st sai muuseas Audi esimene mudel, millele paigutati 8-silindriline mootor. Masinat hakkas edasi viima 5.0L mootor, millest suudeti välja pigistada lausa 75 Kw. Uuendustena võiks välja tuua alumiiniumist mootori-katte, integreeritud termomeetri ja uue disainiga rattad, millele oli lisatud lukustusmutter.

Type R-le lisandus aastal 1929 kabriolet versioon, mis sai nimeks Phaeton.

Type R 5.0L

  • Võimsus: 74 kW
  • Tippkiirus: 120 km/h

Audi Quattro

1024px-Audi_Quattro

1980-1991

Audi esimese generatsiooni Quattroga (Itaalia keeles “4”) said huvilised tutvuda 1980 aasta Genfi Motor Show-l.

Nagu ka nimest võib eeldada, kasutas Audi Quattro uut nelikveo süsteemi. Et tõestada oma uue mudeli suutlikust, hakkas neljarõnga autotootja Quattrot kasutama rallispordis, olles seeläbi ka esimene rallimasin, mis kasutab nelikvedu. Mitte üldsegi üllatuslikult võitis Audi Quattro ka esimese ralli, millest osa võttis. Quattrost sai rallispordis üks kõige edukamaid automudeleid.

Esimest mudelit hakkas edasi viima 2.1L ridamisi viiesilindriline ja 10-klapiline SOHC mootor, tootes 147 kW. Väljastpoolt läbis masin mitmeid uuendusi 80-ndate jooksul. Samuti sai aastast 1987 valida uut 2.2L risamisi 5-silindriline mootorit, mis arendas 171 kW ning kiirendas autot kuni 230 km/h.

3 bensiinimootorit:

  • Nõrgim: 2.1 (147 kW)
    • Tippkiirus: 222 km/h
    • Kiirendus: 0-100: 7.1 s
  • Võimsaim: 2.2 20V (147 kW)
    • Tippkiirus: 230 km/h
    • Kiirendus: 0-100: 6.3s

Audi 80/90

Audi 80 B4
  • 1972-1978 (B1)
  • 1978-1986 (B2)
  • 1986-1991 (B3)

1991-1996 (B4)

Neljarõnga autotootja lasi oma esimese Audi 80 mudeli välja juba 1972. aastal, ja see oli ehitatud VW Grupi B1 platvormile. Kel rahakott juhtumisi sügavam, võis endale lubada ka luksuslikku Audi 90 varianti. Mõlemad mudelid said paljuid uuendusi aastani 1991, millest kõige viimane suurim oli uuele VW Grupi B4 platvormile üle minek.

Läbi uuenduste hakkasid mudelid tasapisi konkurentsi pakkuma nii Mercedes-Benz kui ka BMW luksuslikele mudelitele. Audi 80 tootmine lõpetati aastal 1996.

9 bensiinimootorit:

  • Nõrgim: 1.6 5MT (51.5 kW)
    • Tippkiirus: 167 km/h
    • Kiirendus 0-100: 14.1s
  • Võimsaim: 2.8 V6 5MT (128 kW)
    • Tippkiirus: 220 km/h
    • Kiirendus 0-100: 8s

4 diiselmootorit:

  • Nõrgim: 1.9 TD 5MT (55 kW)
    • Tippkiirus: 166 km/h
    • Kiirendus 0-100: 15.9s
  • Võimsaim: 1.9 TDI 5MT (66 kW)
    • Tippkiirus: 177 km/h
    • Kiirendus 0-100: 13.6s

Audi 90 (B2)

AUDI 90

1984-1987

Audi 90 oli uuem versioon teise generatsiooni 80-st, millest viimane nägi ilmavalgust juba aastal 1978. Peamine, mis eristas Audi 90-t oma väiksemanumbrilisest nimekaimust, oli mootori valik. Audi 90 valikus figureerisid ainult võimsad mootorid ja parem varustusaste. B2 mudel oli loodud Audi 80 luksuslikuma versioonina.

6 bensiinimootorit:

  • Nõrgim: 2.0 3AT (85 kW)
    • Tippkiirus: 180 km/h
    • Kiirendus 0-100: 11.7s
  • Võimsaim: 2.2 Quattro 5MT (100 kW)
    • Tippkiirus: 200 km/h
    • Kiirendus 0-100: 9s

Audi 80 S2 (B4)

Audi 80 S2 (B4)

1993 – 1995

Audi tuli aastal 1991 välja uue ja sportlikuma kaheukselise 80 S2-ga. Kaks aastat peale seda sai see ka mudeliuuenduse, mis sai juba 4-ukselise sedaani ja 5-ukselise universaalkerega versiooni. Kuigi uued mudelid kasutasid teistsugust platvormi originaalsest erinevat platvormi, kasutati nendes sama 2.2L turbomootorit.

2.2L Turbo

  • Võimsus: 169 kW
    • Tippkiirus: 246 km/h
    • Kiirendus 0-100: 6s

Audi 80 Avant S2 (B4)

AUDI-80-Avant-S2-B4

1993 – 1995

Erinevalt oma kupee kerega sõsarast, kasutas S2 Avant Volkswagen Grupi B4 platvormi. Samast masinast sai alguse ka tulevane ülisportlik universaalkerega RS2 Avant, mille Audi töötas välja koostöös Porschega. Samas kandis S2 Avant veel olemasolevat 2.2L turbolaetud mootorit.

2.2L Turbo

  • Võimsus: 169 kW
    • Tippkiirus: 241 km/h
    • Kiirendus 0-100: 6.1s

Audi 80/90 Avant (B4)

AUDI 80 Avant - B4

1991 – 1995

Audi vanad 80/90 mudelid läbisid iluravi kuuri aastal 1991, mil Saksa autotootja otsustas laiendada oma keskmise suurusega luksusautode mudelivalikut täiesti uue Audi 80 Avantiga. Kasutades uut Volkswagen Grupi B4 platvormi, sai masin endale palju uuendusi. Nende seas on näiteks uue disainiga esigrill, uued bumperid, pikem teljevahe jne.

Nii Avant kui ja Coupe mudelite tootmine lõpetati aastal 1995.

9 bensiinimootorit:

  • Nõrgim: 2.0 4AT (66 kW)
    • Tippkiirus: 169 km/h
    • Kiirendus 0-100: 16.9s
  • Võimsaim: 2.8 V6 5MT (128 kW)
    • Tippkiirus: 216 km/h
    • Kiirendus 0-100: 8.2s

2 diiselmootorit:

  • Nõrgim: 1.9 TD (55 kW)
    • Tippkiirus: 166 km/h
    • Kiirendus 0-100: 15.9s
  • Võimsaim: 1.9 TDI (66 kW)
    • Tippkiirus: 174 km/h
    • Kiirendus 0-100: 14s

Audi Coupe (B4)

Audi_coupe_v_slt_sst

1980-1988

Esimese generatsiooni Audi Coupe tuli turule aastal 1980 ja see baseerus Audi 80 B2 platvormil. Enamus masinas kasutatavaid komponente pärinesid aasta varem välja lastud Audi Quattrost. Sinna juurde kuulus ka auto kere ja permanentne nelikveosüsteem. Aastal 1988 lõpetati mudeli tootmine ning see aasta hiljem asendas seda juba B3 baasil ehitatud.

9 bensiinimootoris:

  • Nõrgim: 1.8 GT 3AT (66 kW)
    • Tippkiirus:
    • Kiirendus 0-100:
  • Võimsaim: 2.2 Quattro 5MT (100 kW)
    • Tippkiirus: 203 km/h
    • Kiirendus 0-100: 9s

Audi Coupe (B4)

Audi coupe (b4)

1991-1996

Audi Coupe mudeli tootmist alustati uuesti aastast 1989 ja nagu ka teised mudelid, läks ka see aastal 1991 suure muutusena üle B4 platvormile. Uus mudel sai endale uue esigrilli, esi- ja tagabumperi ning pikema rattavahe.

8 bensiinimootorit:

  • Nõrgim: 2.0 4AT (85 kW)
    • Tippkiirus 190 km/h
    • Kiirendus 0-100: 13.3s
  • Võimsaim: 2.8 5MT (128 kW)
    • Tippkiirus: 222 km/h
    • Kiirendus 0-100: 8.2s

Audi Coupe S2 Quattro

Audi Coupe S2 quattro

1990-1996

Audi tuli aastal 1990 välja mudeli 80 sportlikuma versiooniga, mis sai mudelitähiseks Audi S2 Coupe. Mudel kasutas olemasolevat 2.2L turbomootorit ning permanentset nelikveosüsteemi. Mudeli põhjana kasutati uut B4 platvormi, millel oli (vähemalt esialgus) kupeelikult ainult kaks ust. Aastal 1993 toodi turule ka 5-ukseline Avant mudel. Samal aastal tõsteti ka mootori suutlikust 10 hobujõu võrra, millele pakuti lisana juurde 6-käigulist manuaalkasti.

2 bensiinimootorit:

  • Audi Coupe S2 Quattro 2.2 6MT (162 kW)
    • Tippkiirus: 248 km/h
    • Kiirendus 0-100: 6.1s
  • Audi Coupe S2 Quattro 2.2 6MT (169 kW)
    • Tippkiirus: 248 km/h
    • Kiirendus 0-100: 5.9s

Audi 100/200

Audi 100 C1

1968 – 1976 (C1)

Audi 100 läks tootmisesse aastal 1968 ja oli üks esimesi mudeleid, mida hakati tegema koostöös Volkswagen Group-ga. Olles ehitatud grupi C1 platvormile, sai masin endale mudeli tähiseks 100, kuna just nii palju hobijõude suutis masina mootor toota. Mudelit pakuti esialgu 4-ukselise sedaanina.

Hiljem tulid mängu ka 2-ukseline sedaan ning 100 Coupé S keretüübiga mudelid. Audi 100 sedaan kasutas täiesti uut 1.8L mootorit, mille võimsusvahemik jäi 80 ja 100 hobujõu vahele. Seda jõujaama aitas edasi liikuma 4-käiguline manuaalkast (kallimatele mudelitele nagu 100 LS pakuti ka 3-käigulist automaatkasti)

6 bensiinimootorit:

  • Nõrgim: 1.8 4AT (58.8 kW)
    • Tippkiirus 156 km/h
    • Kiirendus 0-100: 13.5s
  • Võimsaim: 1.9 4MT (82.4 kW)
    • Tippkiirus: 179 km/h
    • Kiirendus 0-100: 10.8s

1976 – 1982 (C2)

Audo 100 C2

Teine generatsioon Audi 100 mudeleid ehitati Volkswagen Group’i C2 platvormile ja müüki jõudis masin aastal 1976.

Kui alguses sai masinat juba esimesest generatsioonist tuttavate 4-ukselise sedaanina või 2-ukselise kupeena, siis aastal 1977 jõudis müüki ka 5-ukseline universaalkerega masin (Avant).

Audi 100 sedaani teine generatsioon oli ümarama disainiga ning täiesti uue 5-silindrilise ridamisi mootori võimalusega. Teist generatsiooni pakuti nii Euroopa kui ka Põhja-Ameerika turgudel.

5 bensiinimootorit:

  • Nõrgim: 1.6 4MT (63 kW)
    • Tippkiirus: 159 km/h
    • Kiirendus 0-100: 14.3s
  • Võimsaim: 2.1 4MT (100 kW)
    • Tippkiirus: 190 km/h
    • Kiirendus 0-100: 9.5s

3 diiselmootorit:

  • Nõrgim: 2.0 D 3AT (51 kW)
    • Tippkiirus: 145 km/h
    • Kiirendus 0-100: 20.5s
  • Võimsaim: 2.0 D 5MT (51 kW)
    • Tippkiirus: 150 km/h
    • Kiirendus 0-100: 18.5s

1982-1991 (C3)

Audi 100 C3

Audi tõi aastal 1982 välja oma kolmanda generatsiooni 100 mudeli. Autole pakuti kahte erinevat keretüüpi – 4-ukseline sedaan ning 5-ukseline universaalkerega Avant.

Uus mudel sai ka uue aerodünaamilisema väljanägemise. Lisaks väljanägemisele sai masin ka mitmeid innovaatilisi tehnoloogialisasid nagu Procon-Ten (Programmed Contraction-Tension) ohutussüsteem, mille eesmärk oli tõmmata rooli kokkupõrke puhul juhist eemale, andes juhile laupkokkupõrke puhul rohkem ruumi.

Mudelit pakuti paar aastat Ameerika Ühendriikides ka Audi 5000 nime alt aga probleemid masina kiirendussüsteemiga tagasid halva müügiedu ja peatselt lõpetati ka ookeanitagune müük. Hiljem küll NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) tõdes, et enamus Audi kiirendamisel juhtunud õnnetusi olid põhjustatud pigem juhi kui auto tehniliste vigade tõttu.

19 bensiinimootorit:

  • Nõrgim: 1.8 3AT (55 kW)
    • Tippkiirus: 163 km/h
    • Kiirendus 0-100: 17.2s
  • Võimsaim: 2.2 Turbo Quattro 5MT (121 kW)
    • Tippkiirus: 216 km/h
    • Kiirendus 0-100: 8s

Audi 200

Audi 200

1984-1991

Aastal 1984 nägi ilmavalgust Audi uus mudel 200, mida pakuti Audi 100 luksusmudelina.
Selle ehitamiseks kasutati Volkswagen grupi C3 platvormi ning rahva rõõmuks pakuti suurt hulka erinevaid mootoreid. Kahjuks aga järgnes Ameerikas ka Audi 200-le ebaedu tänu eelpool mainitud tehnilisele probleemile.

11 bensiinimootorit:

  • Nõrgim: 2.2 3AT (100 kW)
    • Tippkiirus: 195 km/h
    • Kiirendus 0-100: 15s
  • Võimsaim: 2.2 Quattro 5MT (162 kW)
    • Tippkiirus: 241km/h
    • Kiirendus 0-100: 6.6s

Audi 100

Audi 100 C4

1991-1994 (C4)

Neljanda generatsiooni Audi 100 tuli välja 1991. aastal. Olles ehitatud Volkswagen Group’i uuele C4 platvormile pakuti masinale nii sedaan kui ka universaalkere variante. Mootorite valikus figureeris täiesti uus 2.8L SOHC V6 bensiiniajam ning valida sai endale ka quattro mudelit. Valida sai ka uue ZF 4-käigulise automaatkasti. Kuigi mudelit hakkas 1995. aastal asendama Audi A6, siis toodeti Audi 100-t sama disaini alusel veel aastani 1997

15 bensiinimootorit:

  • rgim: 2.0 4AT (74 kW)
    • Tippkiirus: 180 km/h
    • Kiirendus 0-100: 14.7s
  • Võimsaim: 2.8 V6 Quattro 5MT (128 kW)
    • Tippkiirus: 217 km/h
    • Kiirendus 0-100: 8s

3 diiselmootorit:

  • Nõrgim: 2.4 D 5MT (60 kW)
    • Tippkiirus: 167 km/h
    • Kiirendus 0-100: 16.8s
  • Võimsaim: 2.5 TDI 6MT (84.6 kW)
    • Tippkiirus: 195 km/h
    • Kiirendus 0-100: 11.1s

Audi V8

Audi V8

1988-1994

Audi tutvustas oma uue V8 mudeli 1988 aastal, mis oli suunatud luksusautode segmendile.

Uus sedaan oli ehitatud Audi D11 platvormile ja seda eristas 100/200 mudelitest teistugune esivõre ning põrkeraua kujundus. Samuti oli masinal pikem teljevahe. Lisaks võimsale 3.6L V8 mootorile, tuli masin nelikveo ning valida sai ka 4-käigulise elektrooniliselt juhitava automaatkasti.

Kuigi masin sai mitmeid tehnilisi uuendusi ja uue väljanägemise, ei saatnud seda turul edu. Üheks peamiseks põhjuseks võib pidada Audi puudulikku tuntust luksusmudelite tootjana. Hiljem, aastatel 1990 – 1992, pakkus Audi mudelile ka uut 4.2L V8 mootorit, mis arendas lausa 206 Kw võimsust. Kuigi Audi V8 “võidukäik” sai lõpu aastal 1994, siis pani see aluse hilisemale ning kõigile tuttavale A8 mudelile.

2 bensiinimootorit:

  • Audi V8 3.6 (184 Kw)
    • Tippkiirus: 245 km/h
    • Kiirendus 0-100: 7.6s
  • Audi V8 4.2 (206 Kw)
    • Tippkiirus: 249 km/h
    • Kiirendus 0-100: 6.8s

Kokkuvõte

Nagu näha, on nimekiri ajaloo hõlma kaduma läinud Audi mudelitest pikk, aga kirev. Samas on just tänu nendele masinatele võidetud miljonite inimeste südameid ning saavutad väga arvestatav koht kogu automaailmas.

Ja kui satud mõnda neist masinatest nägema, siis jäädvusta see kindlasti pildile!


  • Keijo Kokamägi

    Audi V8 pole C3 kere vaid D11!

    • Suur tänu terase tähelepaneku eest! Parandasime vea.

Loe lisaks

Just selline tunne on sõita täiesti korras autoga! Tutvu meie sügishoolduse kampaaniaga
Vaata lisaks