BMW nimetuste selgitus
12 min lugemist
Kunagi, mitte nii ammu võis veel BMW tagumistelt tähistelt välja lugeda kõik vajaliku, et autot mõista.
Mõned aastad tagasi lendas kõik see vastu taevast. Nüüd on neil uued numbrid, mis ei esinda kuidagi mootori mahtu ning nimed nagu Gran Coupe, Gran Turismo ja Active Tourer, mis peaksid siis andma aimu auto välimusest.
Kõlab küll maru keeruliselt, kuid pole muud, kui hakata lahkama.
Käesolevas jätame siis vana nomenklatuuri peaasjalikult minevikku ning keskendume rohkem hetke olukorrale.
Alustame tähistest.
BMW mudelite tähiste tähendused
- i – kütuse sissepritsega
- d – diiselmootoriga
- h – vesinikmootoriga
- g – maagaas/CNG
- e – jõudlus ja ökonoomsus
- x – xDrive nelikveosüsteemiga
- L – pikk teljevahe
- C – kupee
- c – kabriolett
- T – universaal
- t – luukpära
- s – sport
BMW numbrite seletus
Nendele, kes vana süsteemi teavad, et muutust mõista, võtame näiteks ülal oleva BMW328iS´i, vanasti tähistas esimene number, ehk 3, seeriat. Seeria loogika oli, et väiksem number tähistas auto suhtelist suurust ja luksuslikkust ning paaris numbrid tähistasid 2 uksega kupee mudeleid ja paaritud 4 uksega sedaane. Üldmõistes pole see aspekt muutunud, kuivõrd täienenud.
Teisest ja kolmandast numbrist võis mõista mootori töömahtu, et tegu on 2.8 liitrise mootoriga. “i” ehk “injection” tähistas kütuse sissepritset ja olenevalt, kas tegemist oli sedaaniga või kupeega, lisati veel C või S.
Nüüd aga otsustas BMW numbrisüsteemi muuta kuna üha enam nende autosid kasutavad jõudluse suurendamiseks üht või mitut turbot. Mis on turbo?
BMW uus numbrisüsteem tähistab sõiduki tulemuslikkuse indeksi tulemust, kuid üldiselt võib ikkagi meelde jätta, et mida suurem number, seda võimsam auto.
Kui varasemalt oli 328i sedaanil 2.8 liitrine mootor, siis nüüd on tal 2.0 liitrine ja topeltvõimsusega turbo mootor ehk Twinpower Turbo engine.
BMW uute nimede seletus
Pildil 2014.a. 4. seeria Gran Coupe
Gran Coupe tähendab siis suuremat 4 ukselist kupee mudelit ehk siis sedaani, millel on kupee välimus, madalama taguosaga voolujooneline katus ja muud vastava mudeli kumerused. Nii 4. kui 6. seeria on saadaval Gran Coupe´na.
Pildil 2015.a. 2. seeria BMW Gran Tourer
Gran Tourer – 4 uksega sedaan, millel on kõrgem istmete asetus (3GT´l kuni 59mm), rohkem pearuumi ja voolujoonelisem taguosa koos universaali tüüpi pagasiruumiga. Enamvähem vahepealne mudel tavalise sedaani ja X mudeli maasturi vahel. Gran Turismo valik on saadaval nii 3. kui 5. seeria sõidukitel.
Pildil 2016.a. BMW 340i Gran Turismo M Sport
Gran Turismo või GT – kõrgema katusega, pikema teljevahega, 5 ukseline sujuva lauge tagaosaga 3. või 5. seeria kesksuuruses luksus sedaan.
Pildil 2016.a. 6.seeria ALPINA Gran Coupe
BMW ALPINA Gran Coupe – Alpina Automoblies on BMW´st eraldi ettevõte, mis on BMW jaotus kõrgema jõudlusega 6. ja 7. seeria mudeliele. BMW ALPINA mudeleid toodetakse ettevõtete vaheliste heade suhete tõttu BMW tehastes samadel tootlusliinidel, kus BMW tavalisi mudeleid.
Active Tourer – seletame lõpu poole, et teid mitte segadusse ajada.
BMW seeriate ja mudelite seletus
Hetkel on kogu BMW sõiduautode kollektsioon jaotatud 11 eri gruppi. Võib meelde jätta, et auto suhtelist suurust tähistab siiski seeria number ning paaris (2;4;6) numbritega mudelitel on 2 ust ning paaritutel (3;5;7) 4 ust. Küll aga on uute nimedega lisandunud juba mõned erandid millest räägime, segaduse vältimiseks, alles hiljem.
Vaatame ükshaaval läbi kõik seeriad:
- 1. Seeria – väiksemad 3 kuni 5 uksega luukpärad
- 2. Seeria – väiksemapoolne 2 uksega mudel, mis saadaval kupee ja kabrioletina
- 3. Seeria – kompakt 4 uksega mudel, mis saadaval sedaani, Gran Turismo või sport-universaalina
- 4. Seeria – kompakt kupee stiilis mudel, mis saadava 2 ukselise kupee, kabrioleti või ka 4 ukselise Gran Coupe´na.
- 5. Seeria – kesksuuruses 4 uksega mudel, mis saadaval sedaani, universaali või Gran Turismo´na.
- 6. Seeria – kesksuuruses 2 uksega mudel, mis saadaval 2 ukselise kupee, kabrioleti või 4 ukselise Gran Coupe ning ALPINA Gran Coupe´na.
- 7. Seeria – täissuuruses 4 uksega mudel, mis saadaval sedaani ning ALPINA sedaanina.
Lisaks nummerdatud seeriatele on BMWl ka 4 gruppi sõidukeid, mis jagunevad tähtede järgi.
- X Mudelid – maasturite, linnamaasturite (SUV) ja vahepealsete sõidukite eripäradega sportsõidukid (BMW sõnul Sports Activity Vehicles ja Sports Activity Coupe).
Pildil 2016.a. BMW X6 AWD 4dr xDrive35i
- Z Mudelid – 2 uksega rotsterid või kupeed
- M Mudelid – mitmete eri seeriate sportlikumad ja jõudlikumad valikud. Näiteks BMW M5 on sportlikum versioon 5. seeria sedaanist.
Pildil 2016.a. BMW M5
- BMW i – i8 sport ja i3 ökonoomsete autode seeria elektriliste ja hübriid sõidukite jaoks
BMW i8 ja i3
Hübriidseeria seletus
Traditsiooniliselt aitas auto numbrile lisatud “i” või “d” välja lugeda, kas tegemist on bensiini(i) või diisel(d) mootoriga. See aga kõik muutus kui BMW lisas 3, 5. ja 7. seeria sedaanidele hübriidmootoriga valiku, mida BMW nimetab ActiveHybrid 3, ActiveHybrid 5 ja ActiveHybrid 7-ks.
xDrive ja sDrive erinevus
Kõige lihtsamalt öelduna on “x” ja “s” jaotus selleks, et näidata, kas sõiduk on 4-veoline või 2-veoline. 4-veolistel kirjutataks xDrive nimes alati välja nt. 328i xDrive Sedan.
Kuid, et muuta asja veel keerulisemaks on kõik X mudelid saadaval nii 2 kui ka 4-veolistena. X1, X3, X5 ja X6 on kõik saadaval nii sDrive kui xDrive mudelitena, nagu näiteks X5 sDrive35i või X3 xDrive28d.
BMW liinid
Kõige viimaks pakub BMW erinevatele mudelitele veel mitut valikut, kas täiustatud välimuse, sisustuse ja/või jõudlusega.
- Luxury Line = luksuslikum sisustus, veljed, rehvid ja rool
- xLine = saadaval vaid teatud X mudelitel ning sisaldab paremaid velgi/rehve, katusekinniteid ja rooli
- S Sport Line = paremad veljed/rehvid, rool ja istmed
- M Sport Line = lisaks eelmainitud M mudelitele on BMW´l ka M Sport Line, mis sisaldab BMW M velgi/rehve, M rooli, M aerodünaamika komplekti ja võistlusauto näidikute paneeli. Lisaks on M Sport Line BMW´del ülejäänud tehasetoodanguga võrreldes julgemad ja unikaalsemad värvilahendused.
Erandid
Pildil BMW 2016.a. 2. seeria Active Tourer 225xe
Active Tourer – Kõige hilisem lisa BMW valikule on 4 uksega ja esisillaveoga 2. seeria MPV (Multi Purpose Car, ehk mitmeotstarbeline sõiduk). See on juba iseenesest vastuoluline nende loogikale, kuna paaris numbrid pidid esindama 2 uksega kupeed või kabrioletti, kuid BMW õigustab erandit väitega, et AT(Active Tourer) väärib ta eraldi kohtlemist, kuna ta on nii suurem kui ka kallim 1. seeriast.
Kokkuvõtteks
Kuigi BMW uus nimetussüsteem on tehniliselt keerulisem kui vana, on sellel siiski hea põhjendus. Nimelt, et uute mootorite mahu ja võimsuse suhe pole tehnoloogia arenguga jäänud samaks.
Loogika põhjal võib siiski tuletada BMW mudelite suhtelist võimsust, kuid mitte täpset.
Mida arvad sina BMW uuest nimetussüsteemist, kas läheb liiga keeruliseks või on asjas iva sees?
Kui sulle meeldis see postitus, siis jaga seda ka sõprade seas või sotsiaalmeedias.