Jätkades Carfoxi veebilehe kasutamist, nõustud meie kasutajakogemuse parandamiseks mõeldud küpsiste ja nende kasutamise tingimustega. Loe lähemalt

CARFOX BLOG

BMW mudelid läbi aegade

10 min lugemist

BMW on hetkel maailmas kindlasti üks ikoonilisemaid sportlike luksusautode tootjaid. Oma pika ajaloo jooksul on see Saksamaa ettevõte loonud trende ning olnud teerajajaks paljudele autotootjatele maailmas. Nagu aga tegijal ikka, pole ka BMW’l alati kõik õnnestunud ning selliselt on mitmed mudelid aja jooksul kas unustuste hõlma vajunud või teisenenud lihtsalt uuele kujule.

Pühime seekordses blogis tolmu BMW vanemalt mudelitelt ning vaatame, mida see autotootja on suutnud aastatega korda saata. Head lugemist ja kommenteerimist.

PS! Blogi lõpust leiad BMW mudelite tabeli visualiseeritud kujul.

Lühidalt BMW ajaloost

BMW, ehk täispika nimega Bayernische Motoren Werke, sai alguse 7. märtsil 1916 aastal. Esimestel aastatel oli ettevõtte peamiseks leivanumbriks lennukimootorite valmistamine, mille kõrvalt leiti aega ka põllu- ning kodumasinate tootmiseks.

Huvitavalt ei olnud BMW esimeseks toodetud sõiduvahendiks auto vaid hoopis mootorratas tähisega BMW R 32 ja seda aastal 1923. Esimene auto veeres tootmisliinilt maha alles aastal 1928, ehk siis 12 aastat peale ettevõtte loomist.

Ajalooliselt võib öelda, et järgmised 30 aastat otsis BMW oma identiteeti, kus toodeti kas väga kalleid luksussedaane (mudeli tähisega 501) või hoopis üllatuslikult populaarseid Isetta mikroautosid. Kahjuks aga ei suudetud tabada ostjate soove ning madala müügiedu ning halbade kasumimarginaalide tõttu oli ettevõtte 60.ndate alguseks võlgades.

Suurem pööre tuligi 1960.ndate jooksul, kus ettevõtte pööras oma mudelite arenduses “uue lehe”. BMW hakkas seda projekti tabavalt kutsuma “Neue Klasse”-ks ehk siis uueks klassiks. Siit said alguse sellised ikoonilised mudelid nagu 3. seeria, 5. seeria, 6. seeria ning 7. seeria. Ettevõtte jaoks tähendas see suurt müügiedu ning nišina nähtigi ennast sportlike luksussedaanide tootjana.

BMW 6. seeria 2000 CS 1965-1968

test 1

BMW 5. seeria New Class sedaan (tehase tähisega 1500) 1962 a.

test 2

BMW 6. seeria 2000 CS 1965-1968

BMW 2 seeria (3. seeria) 1965-1976

BMW 7. seeria E3 1968-1977

BMW 6. seeria E9 1969-1975

BMW 5. seeria E12 1973-1981

BMW 3. seeria E21 1975-1983

BMW 6. seeria E24 1976-1989

BMW 7. seeria E23 1977-1987

BMW 5. seeria E28 1982-1987

BMW 3. seeria E30 1983-1991

BMW 5. seeria E34 1987-1996

BMW 7. seeria E32 1988-1994

BMW 3. seeria E36 1990-2000

BMW 8. seeria E31 1990-1999

BMW 7. seeria E38 1994-2001

BMW 5. seeria E39 1995-2004

BMW 3. seeria E46 1997-2006

BMW X5 seeria E53 1999-2006

BMW 7. seeria E65 2001-2008

BMW 6. seeria E63 2002-2010

BMW 5. seeria E60 2003-2010

BMW X3 seeria E83 2003-2009

BMW 1. seeria E81 2004-2011

BMW 3. seeria E90 2004-2013

BMW X5 seeria E70 2006-2013

BMW 7. seeria F01 2008-2015

BMW X1 seeria E84 2009-2015

BMW 5. seeria F10 2010-2017

BMW 1. seeria F20 2011-2019

BMW 3. seeria F30 2011-2019

BMW X3 seeria F25 2011-2017

BMW 2. seeria F22 2013 –

BMW i3 seeria 2013 –

BMW X5 seeria F15 2013-2018

BMW 2. seeria F45 2014 –

BMW 4. seeria F32 2014 –

BMW i8 seeria 2014-2020

BMW X4 seeria F26 2014-2018

BMW 7. seeria G11 2015 –

BMW X1 seeria F48 2015 –

BMW 1. seeria F52 2017 –

BMW 8. seeria G15 2018 –

BMW X2 seeria F39 2018 –

BMW X3 seeria G01 2018 –

BMW X4 seeria G02 2018 –

BMW X5 seeria G05 2018 –

BMW 1. seeria F40 2019 –

BMW 2. seeria F44 2019 –

BMW 3. seeria G20 2019 –

BMW mudeliseeriate seletused

Oma blogis jätame seekord kõrvale BMW algusaastate sõidukid ning toome välja mudeliseeriad, mis Neue Klasse’st alguse saanud. Enne kui jõuame ülevaatlikuma tabelini, siis teeme väikese sissejuhatuse, mida iga mudel endast kujutab.

BMW 1. seeria

Tänapäeval kõige väiksem ja odavam luukpära mudel, mida BMW toodab.

BMW 2. seeria

Sportliku välimusega väikeklassi auto, mis saadaval nii kabrioleti, kupee kui ka MPV-na.

BMW 3. seeria

Eestlaste seas (ja ka mujal maailmas) legendaarne luksuslikult sportlik väike sedaan sai oma alguse aastast 1975. Seda masinat on toodetud iga võimaliku keretüübina 2-ukselisest kabrioletist kuni 5-ukselise luukpärani. Tänu oma üsnagi soodsale hinnale on 3. seeria tänaseni BMW müügiedetabelite esikohal, tagades lausa 30% ettevõtte kogu käibest.

BMW 4. seeria

Aastal 2014 ilmavalgust näinud BMW 4. seeria sai oma alguse ülipopulaarsest 3. seeriast, olles viimasest natuke suurem ja keskmisest sportlikum.

BMW 5. seeria

BMW 5. seeria näol on tegemist teise ülipopulaarse mudeliga Saksa autotootja valikus, jäädes müüginumbrites alla ainult 3. seeriale. See keskmise suurusega luksussedaan oli ka BMW esimene mudel, mis hakkas kandma tänapäevast numbritest koosnevat mudeliseeria nimetust. Kui soovid teada rohkem iga BMW mudeli taga peituvatest numbritest ning lühenditest, siis loe seda siit.

BMW 6. seeria

Vahepeal väikesel pausil olnud BMW 6. seeria on nüüdseks jõudnud oma IV generatsiooni. Tegemist on 5. seeria baasil tehtud grand toureriga, mis on viimasest ka jõulisem.

BMW 7. seeria

7. seeria on täissuuruses luksuslik sedaan ning oma olemuselt BMW lipulaev. Masin on saadaval ainult sedaan keretüübina. Tänu oma eksklusiivsusele rakendab BMW kõik oma uusimad tehnoloogiad ning disainelemendid kõigepealt just 7. seeria peal, enne kui need jõuavad teistesse seeriatesse.

BMW 8. seeria

Ikooniliseks saanud klapptuledega E31 on kaheukseline BMW kupee. Pärast pikka pausi on taaskord seeria hoo sisse saanud 2018. aastal G15 mudelitähisega.

BMW i seeria

BMW i3 oli ettevõtte esimene 0-emissiooniga elektriauto, kus seeriatootmine algas aastal 2013. See kõrge katusega väikeklassi auto on olnud aastatel 2014-16 maailma elektriautode müüginumbrites lausa kolmandal kohal.

i8 on seevastu pistikhübriid, mille keredisaini pärineb juba aastast 2014. Vaatamata sellele on tegemist vägagi futuristliku väljanägemisega kupeega. Viimaste uudiste kohaselt lõpetatakse masina tootmine 04.2020.

BMW X1 seeria

Kõige väiksem ning soodsam linnamaastur BMW X seeriast, mille tootmine algas aastast 2009.

BMW X2 seeria

See natuke suurem versioon X1-st on alguse saanud aastast 2017 ning on senini oma esimese generatsiooni juures.

BMW X3 seeria

BMW X3 seeria on Baierimaa autotootja poolt mõeldud võistlema selliste luksuslike kompakt-linnamaasturitega nagu Audi Q5 ning Mercedes-Benz GLC.

BMW X4 seeria

Tegemist on kupeeliku BMW X3 versiooniga, mis jõudis tootmisesse aastal 2014.

BMW X5 seeria

Eestlaste seas kindlasti väga suurt populaarsust kandnud BMW X5 on ettevõtte üks linnamaasturite lipulaevadest. BMW on ise tituleerinud masina SUV asemel SAV-iks, ehk siis mitte Sports Utility Vehicle aga Sports Activity Vehicle, viidates sellega masina sportlikele sõiduomadustele. BMW X5 kere on võetud üle 5. seeria sedaani pealt.

BMW X6 seeria

BMW X6 seeria viib firma SAV nimetuse sammukese võrra edasi, kandes nime SAC, ehk siis Sports Activity Coupe. Ühendab see siis linnamaasturi võimekuse kupee kerega.

BMW X7 seeria

X7 on kõige suurem auto, mille BMW on eales ehitanud. Müüki jõudis see ca 2.5t kaaluv luksuslik linnatank alles aastal 2019.

BMW Z seeria

Z seeria näol on tegemist BMW roadsteritega. Nimes olev Z tuleb sõnast zukunft, mis tähendab saksa keeles tulevikku. Z seeria alt võid leida 4 erinevat mudelit, milleks on Z1, Z3, Z4 ja Z8.

BMW mudelitabel

Allolevast tabelist leiad ülevaate BMW mudelitest läbi aegade.

 

 

BMW 7. E3 All  
BMW 7 E3  
BMW 7. E23 All  
BMW 7 E23  
BMW 7. E32 All  
BMW 7 E32  
BMW 7. E38 All  
BMW 7 E38  
BMW 7. E65 All  
BMW 7 E65  
BMW 7. F01 All  
BMW 7 F01  
BMW 7. G11 All  
BMW 7 G11  

Loe lisaks