Volvo astub Nvidia-ga autonoomse autotehnoloogia mängu
4 min lugemist
Kuigi autosõidu automatiseerimist on juba katsetatud 1920. aastast, on tulevaste aastate automaailma suurimateks teemadeks autonoomne autojuhtimine ja tehisintellekt ehk AI (Artificial Intelligence). Seda põhjusel, et radar-, video-, kaardistus- ja protsessoritehnoloogia on jõudnud punkti, kus on suudetud emuleerida piiratud funktsionaalsusega tehisintellekti.
Automaailma jaoks tähendab selline tehisintellekt arvuti võimet õppida autot juhtima sama hästi või paremini kui inimene. Kuna kõik suuremad autotootjad on 2000. aastast alates iseõppivate sõidutehnoloogiate arendamiseks panustanud kümneid miljardeid ning juba 2012. aastast alates on Google testinud oma autonoomseid autosid USA nelja osariigi teedel, on tõenäoline, et näeme esimesi sõiduautomatiseerimist lubavaid kommertstehnoloogiaid lähiaastatel.
Üks värskeim selleteemaline uudis on meie põhjanaabri autotootjalt Volvolt, kes on autonoomse sõidu mängu astunud koostöös arvutimänguritele tuntud Nvidia-ga. Kuigi enamik suuremaid autotootjaid teeb koostööd Nvidia-ga, kas kasutades nende videoprotsessoreid pardaarvutite ja helisüsteemide jooksutamiseks, on Volvo partnerlus küllaltki ainulaadne.
Nimelt järgneval aastal alustab Volvo oma autonoomse sõidu pilootprogrammis Nvidia uue “NVIDIA DRIVE™ PX 2” iseõppiva superarvuti ja videoprotsessori süsteemi katsetamist. Teedele saadetakse 100 Volvo XC90 maasturit, mis kasutavad mainitud süsteemi, et toime tulla igapäevase autonoomse sõiduga.
Uudis on märkimist väärt selle pärast, et kogu PX 2 süsteem on umbes rösteri suurune, tugineb voogandmesidele 12 videokaameralt, laserskaneerijalt (lidar), radarilt ja ultrahelisensoritelt, mis on kinnitatud auto külge. Lisaks PX 2 arvutuskeskuse kompaktsusele on süsteemi arvutusmaht enneolematu 24 triljonit sügavõppe tehet sekundis, võrreldav kokku 150 kõige võimsama MacBook Pro arvutusvõimega.
PX süsteemi esimene põlvkond juba tõestas end sellega, et saavutas mõne tunniga tulemused, mille saavutamiseks kulus teistel arendajatel aastaid. Hinnangud Nvidia PX 1 süsteemile eri autotootjate (BMW, Daimler/Mercedes, Audi ja Ford) arendusjuhtidelt on enneolematult positiivsed ning tõotavad seda kui hüppelist arengut autonoomse autosõidu tehnoloogias. Kuna NVIDIA DRIVE™ PX 2 omab võrreldes esimese põlvkonnaga 10 korda rohkem arvutusvõimet, võib tõesti öelda, et areng on eksponentsiaalne.
Filantroop ja automaailma jõuline edendaja Elon Musk ütles 2014. aastal intervjuus Wall Street Journalile, et tema arvates on täielikult autonoomne sõiduauto valmis vähem kui 5-6 aasta pärast ning kulub veel vähemalt sama kaua, et maailma riigid suudaksid määratleda sellekohased sõiduregulatsioonid.
Aga seni soovitame hoida alati vähemalt 1 käsi roolil.
Nael kummi, turvalist sõitu ja kui arvad, et see postitus võiks su sõpru huvitada, siis ole meheks või naiseks ja jaga seda postitust sotsiaalmeedias.