10 Elektriautot mida lähitulevikus oodata
13 min lugemist
Sel aastal uudishimu tekitavatest elektriautodest puudust ei tule ning kuigi peame veel paar aastat ootama kuni Audi täiselektriline E-Tron Quattro, Aston Martin RapidE ja Porsche Mission E esitlusele tulevad, vaatame mida teised autotootjad teevad, et meie huvi kimbtada.
See aasta annab uustulnuk Faraday Future aimu oma stiilist, Aston Martin hakkab koos Faraday Future-iga ühes tehases autosid tootma, Tesla esitleb meile oma massturule mõeldud elektriautot Model 3 ja ehk ka Model Y, Hyundai näitab oma müsteerilist täiselektrilist Ioniq mudelit, Citroen üritab “positiivsetele” inimestele elektriautot müüa ja General Motors astub ringi, et oma Chevrolet Bolt EV-ga massturul Tesla Model 3-ga konkureerida.
Lisaks näitasid Audi, Porsche ja Mercedes mida elektrilist võib neilt tulevastel aastatel oodata.
Niisiis, alustame uustulnukast.
1. Faraday Future
Faraday Future on 2014. a. Hiina miljardäri asutatud firma, mis on nüüdseks kasvanud üle 750 töölisega kollektiiviks, kellest enamus baseeruvad Californias. Suur osa nende kollektiivist on erinevate autotootlus ja kommertselektroonika sektoritest kutsutud või “laenatud”, nimelt BMW disainispetsialist, Tesla arendus ja tootlusspetsialist koos käputäie muude arendajatega Space X-ist ja Teslast.
Faraday Future FFZERO1 kontsept
Faraday Future tegi oma esimese esitluse 2015.a. CES(Consumer Electronics Show – Tarbijaelektroonika esitlus), kus nad otseselt midagi auto kohta ei öelnud, vaid et see ehitatakse täiselektroonilisele platvormile, nad sihivad ehitada autonoomset autot ja tahavad müsteerilist brändi imagot. Enne esitlust oli kuudekaupa promo ja kui aeg kätte jõudis, vastasid nad küsimustele ei-midagi-ütlevate vastustega ja väitsid, et nad ei saa midagi paljastada muidu ei oleks nad nii müsteerilised. Kuigi nad uhkustasid oma näidisauto võimsuse, kiiruse ja muude näitajatega, on esitletud automudel puhtalt kontsept ning kunagi tootlusesse ei jõua. Kui midagi näidata pole ja tahad müsteeriline olla, siis miks uhkustada väljamõeldud autoga?
Müsteeriline Faraday Future klientide huvi püüdmas
Palju haipi, vähem kui kesine esitlus ja palju lubadusi, kuid eks tulevastel aastatel näeme kas nendest saab uus Fisker või tõsine Tesla rivaal?
2. Aston Martin RapidE
Hiljuti aga saime teada, et Aston Martin lõi Faraday-ga elektriautode tootluses käed. Tundub, et Faraday Future aitab neid tootluses, jagades nendega oma California tehast ja Aston on neile natuke isaks ning annab uustulnukale näpunäiteid automaailma kohta. Kuigi Aston Martin esitles oma elektriauto prototüüpi juba eelmine aasta, ei ole avalikustanud midagi auto kohta ega öelnud millal auto tootlusesse või müügisalongidesse jõuab.
Aston Martini elektriauto RapidE kontsept
3./4. Tesla Model 3. ja Y.
Sel aastal 31. märtsil teeb Tesla esitluse oma keskklassi Model 3 autole, kuid autosid hakatakse alles laiali saatma 2017. aastal ja Muski nüüdseks kustutatud Tweeti tõttu on kuuldusi ka Model Y-ist, mida fännid eeldavad olevat Model X- i ja Model 3 vaheline ristamine. Kuulduste järgi peaks Model 3-e maksmus olema 31 000 – 35 000 euro ringis.
Model-E/3 illustratiivne välimus Model S põhjal
5.Hyundai Ioniq
Kuigi Korea autotootja pole öelnud palju oma elektrilise Ioniq mudeli kohta, esitlesid nad jaanuaris selle mudeli hübriidvariantide. Niipalju kui Hyundai mõista andis, siis auto tuleb kolmes erinevas variandis, üks hübriid mille akud tuginevad autos olevale bensiinimootorile, teine hübriid millel on bensiinimootor pikemate sõitude jaoks ja elektrimootor akuga lühemate sõitude jaoks, mida saab laadimispunktis laadida. Kolmas variant mida pole veel avalikustatud tugineb ainult akule ja elektrimootorile. Mida aga Hyundai oma Ioniq hübriidmudelitest teada andis on, et autod kiirendavad 0 – 100km/h umbes 10-11 sekundiga, neil on olemas sõidurea säilitaja(lane-keep assist), parkimiskohast väljumisel tagurdusabi, vähese nähtavusega koha andur(blind spot assist), sisustus on tehtud taas-töödeldud plastmassist, pulbristatud puidust ja vulkaanilistest kivimitest, muutes sisustuse 20% tavalisest kergemaks. Need hübriidid mis on praegu juba Koreas müügil, lähevad USA-sse aasta lõpul müüki ja täiselektriline variant läheb tootlusesse alles aasta lõpu poole.
6.Citroen E-Mehari
Prantsuse autotootja Citroen-il läheb nüüd varsti kevadel müüki nende variant elektriautost E-Mehari, välimuawltr rannaauto millel on sõiduulatus linnas 200km ja maanteel umbes 100km. Aku laeb täis 8 tunniga ja tippkiiruseks on 110km/h.
Citroeni sõnul on auto sihitud inimestele “kellel on positiivne vaade elule ja soovivad alternatiivset öko-sõidukit” ja sõiduki värvivariandid on üsnagi ergas punane, kollane ja sinakasroheline.
Hinna suhtes on Citroen kommenteerinud, et auto hind on alates 24 000 eurost, plus akuliising.
7.General motors – Chevrolet Bolt EV
General motors on hakanud viimasel ajal autotootmist uuesti tõsiselt võtma, 2015. aasta jaanuaris esitlesid nad Chevrolet Bolt EV-d, mis 2016. aasta lõpus ka tootmisesse läheb. GM-i sõnul on sellel täiselektrilisel autol sõidudistantsiks 320km, on võimeline 80%-ni laadima vaid 45 minutiga ja hind algab 27 000 eurost, mis muudab selle auto otseseks konkurendiks Tesla Model 3-le, mis juttude järgi peaksid teedele tulema 2017. aasta alguses.
8. Audi E-Tron Quattro
Saksa autotootja Porsche esitles 2015. aastal oma elektriautot Porsche Mission-E, mis on nelikveoga, 2 elektrimootoriga, 600 hobujõuga(läheb 0-100 km/h 3.5 sekundiga), 500 km sõidudistantsiga, kaamera-küljepeeglitega ja Mercedes IAA kontseptiga sarnaste ustega täiselektriline iludus. Porsche sõnul laeb Mission-E end 0%- 80% täis vaid 15 minutiga, kuid ilmselt pole selline tulemus tavalise igapäevase elektrivõrguga saavutatav. Auto näitajad panevad selle samasse kategooriasse mis Tesla Model S, kuid eeldatavasti tuleb hind mõneti krõbedam, kuid see-eest sõit ja mugavus kindlasti luksuslikum.
Lisaks IAA-le tulid nad välja elektrilise F015 kontseptautoga, mille disain ja interjöör(360 kraadi liikuvate esi-ismetega) on suunitletud täielikult autonoomsusele ja mugavusele. F015 on Mercedese sõnul nende nägemus tulevikulisest autonoomse auto stiilist.
Kokkuvõte
Kuna elektriliste autode tootmine massturule on suhteliselt uus asi, siis on ka nende tootluses olevate tehnoogiatel palju arenguruumi. Kuna järgnevatel aastatel jätkub võidusõit autonoomse sõidutehnoloogia poole ja enamus suuri autotootjaid tulevad turule oma elektriautodega võib aastakümne perspektiivis oodata suuri muudatusi automaailma eestvedajate suhtes kui ka müügiedetabelites.
Kui Sulle meeldis see postitus või said siit huvitavaid teadmisi, siis ole meheks või naiseks ja jaga seda postitust sõprade seas või sotsiaalmeedias.